View Single Post
Sitat av Don P Vis innlegg
At vi blir kvitt problemet tror jeg ikke, men det er målet i min visjon, blåøyd som jeg er. Det du sier om at dersom ingen tjener penger på å selge cannabis så vil de nok selge noe annet er og noe jeg legger til grunn mot legalisering. Om du fjerner en inntektskilde fra kriminelle, enten ved hjelp av mine blåøyde holdningskampanjer eller legalisering, er min tro at de finner noe annet å selge for å tjene penger. Det er for meg irrasjonelt at noen kan anta at dealerne da legger om livet og blir lovlydige.
Vis hele sitatet...
Vi har jo forsåvidt fremdeles alkohol-smuglere selv om alkohol er lovlig og regulert, så det kan jo faktisk hende at de forsetter å selge samme rusmiddel som tidligere. De må isåfall senke prisene sine såpass at folk er villige til å kjøpe fra dem enn fra det lovlige markedet.

Innlegget ditt fikk meg forsåvidt til å tenke litt far out: Hvor langt er disse menneskene villige til å gå før de dropper ut. Si at alle rusmidler er lovlige og regulert og det svarte markedet ikke er spesielt lønnsomt lenger. Hva blir det neste? Første jeg tenkte var torpedo eller leiemorder men det blir ganske drøyt å påstå at alle som dealer drugs er voldelige nok til å ta dette steget. (Trenger ikke å diskutere denne delen da det blir mye synsing, bare en interessant tanke)
Sist endret av Gelémannen; 12. mars 2017 kl. 09:41.