View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av spiir85 Vis innlegg
Takk for mld.

Jeg har etter mye vurdering nå bestilt meg time hos fastlege, og bestemt meg for og søke meg på nytt inn i behandling.

Har vegret meg fordi det følger med så mye annet i det draget også, men må gi det en ny sjanse, og må bare innse at håpet jeg har hatt om og klare det uten profesjonell hjelp er nytteløst
Vis hele sitatet...
Det gjør meg glad langt inni hjerterota helt på ekte å høre. Vær stolt av at du har tatt dette skrittet, ta i mot all hjelp du kan få. Eneperson samtaler på NA (anonyme narkomane) kan være bra, gruppesamtaler kan være blandet, mange fortsetter å ruse seg når de møter nye likesinnede så mitt råd er å holde deg helt unna alle som bruker for å ikke trigge sug og sjargonger som trigger sug. For meg var frivillig arbeid i en organisasjon redningen for å komme meg helt vekk fra rus, få nytt nettverk og andre faste avtaler og bedre vaner.

Og husk at ditt fremtidige deg vil takke deg for at du holdt ut det vanskelige som kommer foran deg. Hold ut et år med nedtur og slit og disiplin nå første året rusfri så lover jeg det blir lett som en plett å holde motivasjonen målretta etterhvert når hjernen begynner å normalisere og reparere seg etter misbruket og du får kjenne på hvordan det er å være clean og stabilisisert igjen. Når du føler for å sprekke og tenker at du ikke holder ut å være "normal" så minn deg selv på at det du kjenner som "normalen" under pause fra rusmisbruk ikke er "normalen", ettervirkningene fra rusen tar ca et år å reparere. Det blir bedre rundt et år, og fra et år til tre år blir du nesten som født på ny for det er så stor forskjell for hvordan du hadde det nå. På alle måter fysisk, mentalt, psykisk, følelsesmessig og sjelelig. Masse lykke til bro