Tråd: Min historie.
View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Litt av en rollercoaster. Du har hatt sterk vilje til å slutte før, og du drømmer om å stifte familie. Skjønner ikke hva du loker med, du veit jo at du må være nykter for godt om du skal få det godt og få en familie. Vokste selv opp med en kul far men ikke kult når jeg ble eldre og skjønte at grunnen til at han lå på stuegulvet å sikla med en sprøyte i hånda var pga heroinsprekk og at grunnen til at muttern alltid var så sur, kald og trist var fordi hun prøvde å holde ut det helvetet det er å ha en mann som er rusmisbruker uten at jeg som kidden skulle merke at noe var galt. Jeg fikk heftig traumearbeid når jeg skjønte at grunnen til at han alltid sov når jeg var hos han var fordi han var rusa til hælvette på piller og at han hilste ikke på alle narkisene i byn fordi han var en supermann helt men fordi han var junkie selv. Du vil ikke utsette et barn og en dame som elsker deg for det der.

Du kan endre deg om du vil det nok men høres ut som det er gamle eller nye venner av samma ulla som får deg utpå igjen hver gang. Dropp sånne folk fra livet ditt. Gå heller i hermit mode et år eller mer aleine eller skaff deg helt ny og normal omgangskrets. Vil du framover må du gjøre noen ofringer. Taperliv den ene veien eller familieliv den andre. Du kanke ta et neve av hver, men valget burde allikavel ikke være så vanskelig. Båda vilja og disiplinen har du jo hatt før til å slutte, inntill noen har lokka deg utpå igjen. 8 år har gått ja, ikke la det bli 8 til. Hvert år som misbruker kommer du til å angre på at du ikke slutta året før. Do it. Ønsker deg all lykke til videre.