View Single Post
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Å sammenligne cannabis og alkohol ER det dårlig argument. Fordi det nytter ikke å si "a er lov, derfor burde b være lov". DEt kan ikke engang kalles et argument. Det er totalt irrelevant.
Vis hele sitatet...
*Mhm, etter å ha lest litt mer rundt, virker det som at dette argument ikke er så godt allikevel, haha! Ihvertfall bra at jeg ikke bruker mer krefter på noe så irrelevant, som du nevnte det er. I alle fall er det ikke noe godt argument stående alene.
Men uansett svar på denne quizen jeg har laget til deg, før jeg innså at "cannabis vs alkohol"-argumentet ikke var så bra.*

I et tenkt scenario: Cannabis og Alkohol er begge ulovlig, en av rusmidlene skal bli lovlige (kanskje pga. sosiale grunner og folk liker å ruse seg). Ta utgangpunkt i all forskningen vi har per dags dato. Quizen legger fokus hvor skadelig hvert stoff er.
Hva tror du hadde skjedd:
- A, Cannabis er vist til å være minst skadelig, og derfor blir cannabis lovlig ovenfor alkohol.
- B, Alkohol er vist til å være minst skadelig, og derfor blir alkohol lovlig ovenfor cannabis.
- C, det er ikke nok forskning som tyder på at det ene eller andre er verst, og begge forblir ulovlige.

Og jeg vet at du sikkert tenker at "hvorfor skal noen av de lovlige, når begge er like skadelige"? Godt spørsmål, men det er sånn det er i Norge idag.