View Single Post
Morpho menelaus
AXiMe's Avatar
274
Sitat av Miracle Worker Vis innlegg
Selvfølgelig er mitt syn bedre enn ditt. Det legger jeg ikke det minste sjul på at jeg synes (rent subjektivt selvfølgelig).

Det finnes 7 milliarder fasiter der ute - jeg prøver bare å få verden til å følge min.
Vis hele sitatet...
Dessverre er det ikke 7 milliarder fasiter der ute, bare så mange som det finnes mennesker som tror deres subjektive meninger er best for alle. Jeg prøver jo å kjempe for det stikk motsatte, at man skal gjøre det man har lyst til selv. Det er per definisjon ikke en fasit.

Sitat av Miracle Worker Vis innlegg
At en film er et kunstverk skal jeg heller ikke si noe på, men jeg tror virkelig du undervurderer effekten som et hvilket som helst kunstverk har på psyken din, spesielt når du er proppfull i psykedelika, det være seg filmer, malerier, musikk eller bare farger for den saks skyld. Du sier jo at du har lest The doors of Perception, hvor effekten av visuelle stimuli på mennesker (spesielt under påvirkning av LSD ol.) blir omhyggelig analysert. Har du tenkt over dette i det hele tatt når det kommer til din egen bruk av stoffet, eller når du anbefaler andre hva de skal utsette seg for på tur?
Vis hele sitatet...
Jeg forstår ikke hvordan det er en negativ ting at noe, være det visuelt eller annet, har en effekt på psyken din. Det er jo det LSD gjør, endrer måten du tenker og tolker ting på, og det er, som jeg nevnte tidligere, ikke noe mer enn det du legger i det selv. Feilen du gjør er å tolke forskjellige ting du leser, ser og hører, og dermed gå ut ifra at alle tolker det likt.