View Single Post
Sitat av AXiMe Vis innlegg
Hvis du synes det virker som en dårlig idé, får det være ditt syn på saken, det endrer ikke noe på det faktum at det er 100% subjektivt hva man ønsker å gjøre. Hvis du tolket The Tree of Life på den måten, kjipt for deg. Hver film er et kunstverk, og betyr ikke noe mer enn det du selv velger å legge i det.

Hva musikk angår, synes jeg personlig musikken til Younger Brother er mye bedre enn musikken til Jimi Hendrix, og vil mye heller la dem "guide" meg.

Det jeg reagerer mest på er at du prøver å fremsette ditt ekstremt konservative syn som "bedre" enn mitt, som om du har en fasit på hva man burde gjøre når man tar LSD. Dette bekrefter du enda mer med det siste avsnittet ditt, hvor du igjen snakker om hva man "burde" gjøre. Å tro at du "redder" noen på den måten er blant de mest selvsentrerte og arrogante utsagnene jeg har sett på lang tid.

Jeg er helt enig med Lucy, man burde gjøre akkurat det man føler for. Alt jeg prøvde å gjøre var å komme med forslag. Du, derimot, prøver å komme med en fasit.
Vis hele sitatet...
Jesus var også selvsentrert og arrogant da han prøvde å redde verden på sin 30 års lange egotripp. Og for en tur det må ha vært.

Selvfølgelig er mitt syn bedre enn ditt. Det legger jeg ikke det minste sjul på at jeg synes (rent subjektivt selvfølgelig).

At en film er et kunstverk skal jeg heller ikke si noe på, men jeg tror virkelig du undervurderer effekten som et hvilket som helst kunstverk har på psyken din, spesielt når du er proppfull i psykedelika, det være seg filmer, malerier, musikk eller bare farger for den saks skyld. Du sier jo at du har lest The doors of Perception, hvor effekten av visuelle stimuli på mennesker (spesielt under påvirkning av LSD ol.) blir omhyggelig analysert. Har du tenkt over dette i det hele tatt når det kommer til din egen bruk av stoffet, eller når du anbefaler andre hva de skal utsette seg for på tur?

Det finnes 7 milliarder fasiter der ute - jeg prøver bare å få verden til å følge min.