View Single Post
Jeg jobber med dette på fulltid, og kan si såpass at en vanlig logo for en "vanlig" kunde av typen småbedrift i oppstarten ligger mellom 3 og 5000 kroner + mva alt etter størrelse og kundens ønsker (jo mer ønsker, jo mer arbeide som regel..). Om kunden derimot er mye større, og logoen skal eksponeres for mange folk, og bli et videnkjent symbol er det ikke uvanlig å ligge rundt 20.000, kanskje også mer om kunden er virkelig stor (synd jeg har få av de ..

Om det her er snakk om et lokalt band som skal gi ut en demo, men ikke har noe håndfast - samt at de er venner av deg vil jeg prise meg rimelig lavt, men heller gjøre en sabla god jobb og håpe at du får gjøre andre jobber for de seinere hvis de blir til noe.. Hvem vet, kanskje havner cd-coverene dine over hele verden etter hverrt..

Og det har jo også noe å si hvor mye du kan. Jeg vet om mange som har sitti med Photoshop & Illustrator i mange år, uten at de lager noe som i mine øyne fungerer bra.. Men sålenge du lager noe som rocker, og som de er fornøyd med - si hva som er vanlig å betale, og hør hva slags budsjetter de har.. Viktig å møte kunden på halvveien såfremt det er nødvendig og mulig. Lykke til!