View Single Post
Sitat av mollymus Vis innlegg
Nå er jo jeg en av dem som støtter din rett til å ikke vie homofile (hvis du er prest?) såvel som å ytre deg om at homofili er en synd ifølge Bibelen.
Vis hele sitatet...
Det er da ingen som har tatt til orde for at prester ikke skal få lov til å ytre hva de vil om teologi? Selvsagt må de gjerne ytre at de mener homofili er syndig, akkurat som vi andre har lov til å ytre at deres meninger er utdaterte, hyklerste, inkonsistente, ulogiske, diskrimminerende og tåpelige. Prester må gjerne ytre betraktelig drøyere ting også uten at det skal være ulovlig. Men hvis de sterkeste argumentene man kan forsvare et standpunkt med er at det teknisk sett ikke er ulovlig å ytre de aktuelle meningene offentlig, da har man jo ikke akkurat styrket saken sin...

Du var forøvrig selv inne på skillet mellom rett til å ytre vs. rett til å ikke bli motsagt tidligere i tråden, så jeg synes det er veldig underlig at du trekker inn ytringsfrihet her. For det er virkelig ikke et tema. Hva reservasjonsrett angår, så heller jeg mot at den kanskje bør være der, men at det da samtidig er på sin plass å kritisere de som velger å benytte seg av den.

Sitat av leafwiz Vis innlegg
Anyways, Guds fred til alle.
Vis hele sitatet...


Seriøst, den klassiske "Gud elsker deg likevel"-replikken (i alle varianter) er den mest passivt-aggressive måten du som kristen kan avslutte en debatt på. Du fremstår faktisk som mer moden og reflektert hvis du avslutter med noe à la "JEG ER FERDIG MED DETTE FORUMET, DRIT OG DRA PIKKHUER!!!!", og det er ikke fordi sistnevnte oppfyller noen av punktene i nevneverdig grad. Just sayin'.
Sist endret av Myoxocephalus; 21. mai 2018 kl. 22:23. Grunn: https