View Single Post
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Spørsmålet er hvorfor kristne er så ekstremt opptatt av homofili. Hvorfor denne ensidige fokusen på homofili når det er tonnevis av merkelige regler i bibelen?

Hvorfor er du ikke ute og dreper par som har sex under kvinnens menstruasjon, for eksempel? Hvorfor ignorerer dere kristne slike regler?

Bibelen
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke de fleste prester eller andre kristne er så opptatt av det, de ser vel sexlivet som noe privat som alle andre.

Reservasjonen handler om at enkelte prester ikke på vegne av Gud vil lyse velsignelse over en samlivsform som de mener (ut fra Bibelen) at Gud ikke støtter. Det betyr ikke at de legger seg opp i hvem du har sex med ellers. Jeg fikk f eks barn før jeg var gift, og har aldri hørt noen kristne kritisere eller fordømme meg for det, og jeg har alltid følt meg velkommen i kirken. Hadde jeg på forhånd bedt en prest stå i kirken og velsigne mitt valg om å ha sex før ekteskapet så er det sikkert en del prester som ikke ville gjort det.

Når det gjelder andre synder så er vel folk som slår, drikker seg drita, lyver, ikke ærer far og mor, har sex utenom ekteskap, skiller seg, driver hor osv også velkomne i kirken, men man kan ikke kreve at en prest skal stå og si på vegne av Gud at det er helt supert å drive med. Om akkurat homofilt samliv er en synd eller ikke er det tydeligvis delte meninger blant presteskapet, og det må vel være greit. Man må respektere at andre tar egne valg for sitt liv, men man må ikke være enig i dem.

Akkurat når det gjelder leafwiz så er jeg enig i at han virker urovekkende opptatt av andres seksualliv, men jeg tror ikke han er representativ.

PS: Jeg synes det er helt supert at homoer får gifte seg jeg altså. Jeg synes bare ikke det er så forferdelig grusomt at ikke alle mener det samme som meg. Jeg forventer ikke at alle støtter mine livsvalg heller. Jeg forventer at de ikke trakasserer meg, men jeg trenger ikke alle menneskers velsigning over alt jeg gjør.
Sist endret av mollymus; 15. april 2016 kl. 12:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.