View Single Post
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Ironi eller Moret??
Vis hele sitatet...
Langt ifra ironi.
Det er så utrolig mange personer som tar en bachelor i whatever som er totalt fuckings ubrukelig. Samfunnsfag var bare et av disse. Arkeologi en annen. Jeg finner det faktisk litt morsomt jeg, hvor mange hundre studenter som studerer et studie som ikke tar dem noe lenger enn en random VGS utdannelse. Men, men; selvfølgelig er det opp til hver enkelt va de skal studere. Stiller bare et lite spørsmålstegn ved å pådra seg 160k i studiegjeld på noe som ikke har noen hensikt.


Over til OP:
Jeg har ingen oppfatning av at man skal være ferdig studert og etablert i noen som helst alder. Om man har lyst til å studere; gjør for all del det. Selv planlegger jeg å være evig student, kun fordi det er gøy. Eller student og student, ta et fag eller to i året skal jeg klare på hobbybasis.
Selv er jeg langt ifra ferdig studert og begynner å nærme meg 25 farlig fort.Jeg opplever ikke noe som helst press med å få meg jobb eller hus, ikke har jeg lyst heller. Jeg føler meg ikke klar for 08:00-16:00-jobb og hele den tilværelsen der. Jeg skal være bajas og leve livet til det fulle noen år til. Det er 20-årene som er dine beste i livet. Hvorfor i all verden tilbringe dem på et eller annet kontor når man kunne tatt en "selvstudie"dag og kjørt snowboard på nysnø, chillan i parken med kompiser og pils eller vært ute hele natta og gjort byen utrygg?
Nei... Gjør hva du synes er best for DEG, studer så lenge du ønsker og lev livet.