View Single Post
Sitat av surre
Kanksje et dumt spørsmål men, finnes det en enkel måte å komme seg inn på wep sikra nett? Har søkt å lest men mye jeg ikke forstår. Viss man laster ned et sniffeprogram og venter på at den finner nøkkelen, er det ikke da bare å logge seg inn? Hvorfor må man ha spesielle nettverkskort? Fint viss folk forklarer litt enkelt=)
Vis hele sitatet...
Jeg kjenner best til Aircrack pakken. Da forløper det seg som følgende.
1. Bruk airodump til å finne et WEP nett og sniff etter såkalte IVs.
2. Bruk så aircrack til å finne WEP koden.

Så til "problemene": Jeg har hørt om situasjoner hvor du må ha 1.000.000 IVs for å knekke en wep "innen rimelighetens grenser", hva gjelder tid. Dersom det ikke er mye trafikk på det nettet du hacker, så kommer dette til å ta laaaaaaaang tid... Derfor kan det være lurt å bruke aireplay som ved ulike metoder kan "skape" den trafikken du trenger. Dette er altså injection, og det er det ikke alle kort som støtter. aircrack-ng.org er aircracks hjemmeside, der står alt forklart i detalj. En annen ting når det gjelder nettverkskort, ikke alle kan settes i såkalt "monitor" mode. I monitor mode rapporterer kortet all trafikk den "ser", noe som er lurt for det vi driver med. Sjekk wikipedia og søk etter monitor mode.

En viktig ting å merke seg der er: "The Windows Network Driver Interface Specification (NDIS) API does not support any extensions for wireless monitor mode in most versions of Windows"

Så derfor er f.eks. Backtrack en kjekk sak siden linux er litt mer medgjørlig.