View Single Post
Sitat av Matt
Noen som kan hjelpe meg å koble på naboen sitt nett? Har ikke peiling på kordan eg gjør, største nooben på forumet, så ikke mobb. For å si det sånn så har eg ikkje mye erfaring men et sted må man begynne og trenger internett.
Vet eg ber om mye, men det er meg
Vis hele sitatet...
Heisann, jeg er også forholdsvis ny på disse greiene, men har kommet dit at jeg kan knekke WEP og i alle fall capture WPA hanshakes (knekke WPA er selvsagt litt mer bingo, men nå har jeg lastet ned rainbow tables på 33GB så da skal vi se hva som skjer! )
Uansett, her er et par inputs fra meg som du kan søke på:
- Jeg bruker Backtrack 3 på en USB stick. Der er det mange "tools" og det finnes mye dokumetasjon
- Ellers må du bli kjent med Aircrack pakken (aircrack, aireplay, airodump, airdecap etc.)
- Finn ut hva slags nettverkskort/adapter du har, søk så på google for å finne hva slags chipset du har. Dette er meget viktig hvis du skal få til å "injecte" pakker (du finner snart ut hva det vil si )
- Søk så på aircrack compatibility, da får du opp de ulike chispsetene og kortene som fuker med aircrack.
- Jeg har en Dlink DWL-G122 C1 og et DWL-650 V4 kort. Disse støtter begge injection og kan settes i monitor mode. Ellers bruker jeg en linksys wrt54gl til å "sniffe" med i tillegg, den har jeg installert OpenWrt på
- Det finnes også en del videoer på bla youtube som viser hvordan det hele henger sammen, ellers har også Ranvik laget en video som er på forumet et sted som er meget bra!

Lykke til! Si ifra hvodan det går!