View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av brennesle Vis innlegg
Det er en stor forskjell på det å erkjenne at kjæresten har hatt sex med sine tidligere kjærester, og det å ha et visuelt inntrykk av det lagret i hjernebarken.
Vis hele sitatet...
Det kan hende, men skylden her kan deles i to: Hennes for å ha glemt å slettet bildet og hans for at han snoket. Han må da ta i betraktning at det ikke var hennes intensjon å vise dette og "ta det som en mann".

Sitat av brennesle Vis innlegg
Jeg har aldri hevdet at nso ikke har rett til å kunne ytre meningen sin, så nå ilegger du meg meninger jeg ikke har. Han kom med en passiv-aggressiv oneliner som på en arrogant måte neglisjerte et problem som er høyest reelt.
Vis hele sitatet...
For meg er det du som fremstår som særdeles hoven og aggressiv i denne diskusjonen, du virker oppriktig rystet over måten flere av oss håndterer saken og legger en føring til at det er din reaksjon som er mest naturlig.
Folk er forskjellig, men en ting man blir med alderen er mer hardhudet, og å reagere så kraftig er noe som ikke tar seg ut.
Jeg har allerede slettet ett innlegg der du kaller oss for særdeles unødvendige ting.


Sitat av brennesle Vis innlegg
Nei, det er det så absolutt ikke. Det er ikke om kjæresten til TS er jomfru eller ei som er problemstillingen her. Det er jo helt åpenbart at TS lager en tråd på forumet, fordi han har sett noe som plager han og lurer på hvordan han skal håndtere det. Atter igjen, det er en forskjell på å erkjenne at kjæresten har vært seksuelt aktiv, og det å ha et visuellt inntrykk av det i hjernen. En oneliner som spør om han trodde at kjæresten var jomfru, er da å totalt bomme på poenget og ikke et betimelig spørsmål å stille. Selvsagt, ordet er fritt osv, men det gjelder alle parter.
Vis hele sitatet...
Du har ingen autoritet over hvilke spørsmål som er og ikke er lov å stille her inne, så den saken er grei.
Jeg synes mitt tidligere svar der jeg forklarer innlegget til nso er godt nok tilsvar til påstanden din.





Sitat av brennesle Vis innlegg
Men kjære vene, spørsmålet om "Hva som er problemet?" ble jo hevet mot en som tydelig ikke likte å se et slikt bilde. En helt rimelig pun om det blir jo motsetningen, hvis du neglisjerer at noen evt. ikke liker å se slikt bilde så får man tåle å bli spurt om man selv liker å se slike bilder av kjæresten.



Ja, kanskje du har delvis rett i det. Men etter den logikken så er det jo ganske teit at du på død og liv tar nso sitt utsagn så kraftig i forsvar. Hvis du skal erkjenne at folk kan reagere med likegyldighet, humor eller oppgitthet så får du også erkjenne at folk kan reagere med avsky og at det kan påvirke relasjonen mellom partene i forholdet. "Trodde du hun var jomfru? Hva er problemet?" er jo diametralt motsettende i forhold til hva du sier her.
Vis hele sitatet...
Jeg føler for at jeg virkelig må legge ut "elefanten i rommet" kortene mine: Damer liker ikke hysteriske mannfolk, om du ikke er mann nok til å skjønne at hun har hatt et tidligere liv og at ting har skjedd og ikke klarer å mentalt håndtere at dama di ikke er en sjenert stueren jomfru så er det du som er den svake.

Jeg blir litt amper rett å slett, menn som liksom skal ha den uskyldige søte rene jenta mens de selv skal ha hatt så mange seksualpartnere som overhodet mulig. For det er DET jeg leser når jeg ser innlegg som ditt og DrPerception sine.

Sitat av brennesle Vis innlegg
Så nå er det plutselig du som sitter med definisjonsmakten over hva som er normalt, eller hva folk skal tåle å se? Jeg synes forresten en alt for teoretisk tilnærming skinner gjennom fra deg
Hæ? Når har jeg implisert at kjæresten har gjort noe galt egentlig? Det er faen meg du som er helt på styr, og du ilegger meg atter en gang en mening jeg ikke har. Dokumentasjon på at hun hadde begått krigsforbrytelser, altså.. jeg vet ikke helt om jeg skal grine eller le. Jeg har ikke hevdet at kjæresten absolutt har vært en djevel, jeg sier bare at det kan være vanskelig for folk å prosessere slike visuelle inntrykk i forhold til meningen man har gjort seg opp om den personen. Hvis du ikke skjønner hva jeg snakker om så tror jeg ikke du har nok erfaring på akkurat det feltet i livet. Det handler ikke om vaniljehvit sex fra et avslutta forhold, det handler om at noen kan slite med slike visuelle inntrykk om et menneske man selv har gjort seg opp et mentalt bilde av. Hallo, det er jo derfor TS lager denne posten. Du fremstiller det som at jeg har sagt dette på en slags dramatisk og hysterisk måte, men det har jeg ikke gjort. Det jeg er sier er totalt basert på egne erfaringer og er en høyest reell problemstilling i veldig mange forhold der ute. Jeg skjønner godt at TS laget denne tråden, da det for noen kan være svært forstyrrende og man kan trenge hjelp til å bearbeide det. At du og nso ikke evner å innse at folk kan reagere forskjellig på slikt er ikke mitt problem. Altså, ta en prat med en psykolog eller psykologistudent om dette emnet så skal du se at jeg har rett.

Ja, man har en tendens til å bli helt matt når man diskuterer ut fra en teoretisk og trangsynt logikk uten nok praktisk kunnskap om emnet.
Vis hele sitatet...
Igjen lager du et storm i vannglass, du lirer av deg banneord og det gjør bare ting litt mer komisk i mine øyne. Du missforstår myoxocephalus med vilje. Du vet like godt som meg at han siktet til din aggressive skrivemåte og lidenskap om emnet når han nevner dokumenterte krigsforbrytelser. For for meg og virker det slik: Du er helt overkant aggressiv og jeg lurer på om det er mer i bunn her enn i tråden.

Men en ting kan jeg trekke frem her, både jeg og nso er voksne, vi har barn, hus og alt det der: Man blir herdet med alderen, så om du er ung og ikke har hatt mange forholdene så kan jeg til en viss grad skjønne sjokkfaktoren av å se et slikt bilde, men reaksjonen er fremdeles ut av proporsjoner.

Og om det er slik så håper jeg innlegget mitt ikke ytterligere ødelegger dagen din, jeg prøver å være oppriktig her uten å sensurere meg selv alt for mye.

Det er bare et diskusjonsforum kis...
Sist endret av Dodecha; 28. desember 2018 kl. 13:25.