View Single Post
I byene rundt Mjøsa, så hadde vi en kar som ble kaldt "Terje tulling". Årsaken til det, var at han ofte pratet intenst og ekstentrisk om utedass, og skreik ut at han skulle "DRITE HØYE TÅRN!", og så videre

Obligatorisk flaskesamler, og var/er en råtass på sykkel. Mange har møtt han langs e6, så langt nord som Trondheim. Altså syklet han ofte til Trondheim eller Oslo, for å være der en stund.
Han har nok en liten skrue løs, med utedass-obsession og skrikete stemme, men ellers ganske oppegående og sosial type, hvis jeg har skjønt det riktig.
Mange som ofte slo av en prat med han, om de møtte han ute.

Også var det en kar i Lillehammer som ble kaldt "pingvinmannen", fordi han vagget som en pingvin når han gikk rundt, og han tilbragte hele dagen på den lokale skysstasjonen med rullings og flaskesamling.
Hørte av en kompis at han ble kaldt "Asfalt" på ungdomsskolen, fordi han bare stod i skolegården og sparket i asfalten... Litt trist i grunn, men jeg tror ikke han ble plaget senere. Folk ga han ofte panteflasker og slikt for å være hyggelige.

Aner ikke hvor noen av disse befinner seg i dag, og jeg har ikke sett noen av dem på mange mange år...