View Single Post
Sitat av Michio Kaku Vis innlegg
Jeg tror på deg

Men kunne du please fortelle meg hva både jeg, Elon Musk, Michael Saylor, Kjell I Røkke, Spetalen, Tesla, Space X, Microstrategy osv osv overser ang Bitcoins framtid?
Vis hele sitatet...
Tror du de har kjøpt bitcoin for å kjøpe VG?

Og spetalen? *masse latter emojier*

Alle som har et snev peiling vet at når spetalen allerede er der så kommer kursen til å rase på et tidspunkt.
Nå er ikke spetalen en storspiller i bitcoin verden, men om du tror de du nevner er med for å gi bitcoin legitimitet tar du helt feil.

De ser en mulighet for å tjene penger. Men hva tror du skjer når de ikke får nok avkastning? Dette er firmaer som har konkrete mål og som flytter penger over en lav sko når tidene er dårlige.

Jeg kan også trekke frem en evig lang liste over investeringer disse personene har gjort som har gått i dass om du ønsker det.
Så at de nevnte personene er med sier bare noe om ståa akkurat nå, om en time kan de trekke seg ut, hvordan tenker du cashe ut dine penger når Aker skal cashe ut en milliard?

Vet du hvordan bitcoin fungerer i den settingen?

I mine øyne så øker risikoen betraktelig når alle disse store aktørene bruker bitcoin for å generere profitt.

På kort sikt tror jeg fortsatt det er verdier å hente for jeg tror det fortsatt sitter investorer på gjerdet som ikke er med enda og dermed er etterspørselen stor, men på mellom-lang og lang sikt er det ekstrem usikkerhet spesielt rundt hvor langsiktige disse store investeringene er.

Det som er mest irriterende med å diskutere Kryptovaluta er at de som er positive ofte har verdier selv, denne verdien er direkte knyttet til tilbud/etterspørsel, så du vil aldri få ærlige svar siden negative svar direkte påvirke verdien.

Enkelte bør spørre seg om det ikke er litt rart at det _bare_ er de som har investert som forstår hva blokkjede er. Er du negativ så "har du ikke forstått Kryptovaluta".

Og det er enda verre i facebook grupper, folk synker til helt ekstreme nivåer for å opprettholde en illusjon om at bitcoin faktisk egner seg som en reell valuta.