View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Med utgangspunkt i disse:
  • Hvilke kjemikalier er tilgjengelige for vanlig folk
  • Hvilke kan syntetiseres fra noe som er tilgjengelige for vanlig folk.
  • Hvilke er nærmest umulig både å kjøpe og lage.
  • Hvor stor er faren for att hele greia går i lufta.
Vis hele sitatet...
Er ganske opptatt for tiden så jeg rekker ikke å gå skikkelig i dybden her desverre.

Isopropanol, aluminiumsfolie, eddiksyre, svovelsyre og kaustisk soda er ting som er lette å skaffe, problemet er 1-fenyl-2-nitropropen (P2NP) som regnes som en "precursor" i mange land.

Ved første blikk kan jeg ikke finne stoffet i Narkotikalisten, det kan hende det faller inn under et av de hele kjemiske gruppene som er forbudte.

Man finner måter å syntesere P2NP også, men flere av stoffene er nevnt i en egen forskrift om stoffer som brukes i narkotikaproduksjon, såvidt jeg ser kan man kjøpe disse stoffene men det er vel ganske mistenkelig at en privatperson bestiller dette, og all mistanke skal rapporteres til legemiddelverket av distributører.

Det er som sagt P2NP som blir problemet, det skulle ikke forundre meg om man får tak i det på mørke markeder, men da har man jo allerede sjans til å kjøpe ferdig amfetamin. USA har ganske slappere regler på legemidler og derfor er synteseringsmetoden med efedrin og rødt fosfor for å lage metamfetamin både mulig og populær der borte.

Jeg tror reaksjonen når man blander inn P2NP med aluminiumamalgam, guiden nevner at løsningen koker, er den farligste. Selvfølgelig kan man ha uhell i de andre stegene, det er kraftige syrer man bruker og om man presterer å søle noe slikt på seg så kan det gå ille.
Det kommer helt an på personen som utfører det, noen folk er flinkere på å skade seg enn andre.