View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hadde aldri trodd jeg skulle si jeg holdt med KrF men akuratt i denne saken gjør jeg det. Jeg er ikke for rusreformen som den er presentert i forslag, mener mengden er altfor høy eksempelvis mengden hasj gir barneselgere mellom 2-3000 kroner noe som er mye for en tenåring på 13 eller 16, som veldig ofte er de selgerne som flyter videre inn i gjengkriminalitet som eldre.

Heroin grensa er ok. Det er allerede de svakeste men også her burde man kunne skille barken og veden om hvem som er misbrukere og hvem som er unge gatebarn som utnyttes for å tjene noen kroner. Hvis sistnevnte bør viss form for avskrekkende straff gis men ikke som får konsekvens for senere yrker eller innreise i USA på et ordinært rulleblad om man er under for eksempel 17 år.

KrF foreslår at besittelse ikke skal ut av straffeloven men at behandling skal gis i tillegg og det er en bedre modell for de mengdene som er foreslått syns jeg.

Altfor høy grense med 15g hasj, ca 40-50 brukerdoser á 0,3-0,4g. For noen holder 0,2. 15 gram kokain og amfetamin ca 40-60 brukerdoser
1 g molly ca 7-10 brukerdoser,
1,5dl ghb ca 30-40 brukerdoser.
Det blir fritt fram for selgere!

2kg khat, 4-6 brukerdoser ok.
15 brukerdoser legemidler ok for det brukes kjapt på et døgn eller to hos en avhengig.

Jeg har vært for avkriminalisering lenge men som en som har vært halve livet innafor miljøet både på den ene og andre siden av leddene og har sett hvordan både rusbruk bli mer av nå enn før normalisert blandt unge og yngre selgere med mer gjengoppblomstring så mener jeg så høye grenser som er foreslått bare skape større problemer for unge selgere som tror de kan få holde på fritt frem og lærer seg en mentalitet om at the name is the game og veien de vil fortsette på. Sånn vil flere falle ut av samfunnet og flere også pådra seg alvorlig psykiske lidelser.
Sett grensa til 5 gram hasj, 3 gram ghb, 350 gram mdma, 1 gram kokain og amfetamin istedet!
Vis hele sitatet...

Det er ikke sånn at det kun er ulovlige psykoaktive stoffer som gjør dette. Alkohol OG koffein (til en mye mindre grad men dog)

Alkohol kan gjøre akkurat samme skade som nevnte ulovlige rusmidler


Men så må man begynne å tenke økonomi. Jo mer man kjøper jo billigere blir det. Også lager man thailandske lover for salg.

Ganske sikker på at det de vil gjøre det mye mindre lukrativt å selge.

Selv kjøper jeg alltid 1G av gangen for mdma. Og når jeg spør om å kjøpe for eks 0.5 så får jeg oppgitt en høyere pris. Si at det grammet var 700 og prisen jeg fikk for 0.5 var 600

Hvorfor skal jeg kaste penger ut av vinduet?