View Single Post
Sitat av Alge Vis innlegg
Det er bullshit hele dritten. Hva skal dem gjøre a? Sende junkier fra brugata til "obligatoriske samtaler med helsetjenesten" når snuten finner noen kvarte i lommene dems? Hahah. Det er bra at folk med problemer får hjelp altså, ikke misforstå, men det nytter ikke prøve å hjelpe folk som ikke er hypp på hjelp eller hjelpe folk som ikke trenger hjelp. Dette kommer til å bli masse unødvendig rot i praksis tror jeg.

Folk som ikke er klare for hjelp eller som ikke vil ha det kommer ikke til å ta i mot hjelp uansett. Også tenk på alle som ikke trenger hjelp, men som kommer til å møte opp på fucking obligatorisk prat for å ikke få "gebyr?!" Kommer til å bruke milliarder i timelønn på bortkasta drit. La nå heller de som ønsker hjelp få det og alle som skulle trenge noen å snakke med få snakke med noen uten å risikere å bli tatt fra lappen eller miste ungen så fort du nevner rus, hvertfall gjør en profesjonell vurdering av personen først.

Også snakker de bare om folk som er missbrukere, men denne heksejakten på rus brukere involverer så utrolig mange flere enn de tyngste brukerne. La nå faen folk få putte i seg hva de selv er gira på også får dem som ønsker hjelp få det. Er jo ikke avkriminalisert om du får barnevernet på nakken, gebyr for å ikke møte på prat eller mister lappen for å ha røyka en joint på fest... Hah!! Avkriminalisering du meg en viss plass. Norge er en stor barnehage der ingen kan få passe sine egne greier, men skal bli passa på som en unge hele livet.

Jeg håper så inderlig jeg tar veldig feil om hvordan dette kommer til å fungere i praksis. Men kjenner jeg politikere rett så er hele greia bare en spøk
Vis hele sitatet...
Ser hva du mener absolutt, men tror du misforstår hva avkriminalisering er. Det er ikke det samme som at det er lov, man blir bare ikke straffeforfulgt.