View Single Post
Warz's Avatar
Trådstarter
764
Sitat av Mith Vis innlegg
Nei, man kan ikke glemme "de." VISA eller Paypal veksler ikke inn lekepenger fra hvem som helst, du er derfor avhengig av at noen tar risken å kjøper bitcoins for ekte penger og overfører de til deg.
Vis hele sitatet...
Man trenger ikke nødvendigvis å måtte veksle inn/ut, bitcoin kan også fungere som en valuta selv om man ikke har mulighet til å veksle det mot vanlige penger, men kun mot varer. Uansett, i praksis er dette veldig usannsynlig, det vil alltid være noen som ønsker å kjøpe/selge bitcoins, om det så må gjøres i cash.

Hvis ingen er villig til det så kollapser alt. Derfor er man avhengig av at noen stiller garantier for at nettopp dette skjer og hvis "de" da skal bruke VISA eller Paypal så er "de" nødt for å faktisk ha ekte penger. Bitcoin selv anbefaler Liberty Reserve, VISA eller Paypal og da er det plutselig ikke så anonymt lenger.
Vis hele sitatet...
Nei, bitcoins er ikke avhengig av å kunne veksle til penger, hvis man kan kjøpe varer med bitcoins kan man gjøre følgende:
1. Kjøper TV for 100 bitcoins.
2. Selger TV for 100 dollar.

Vips har jeg vekslet til dollar.

Hva man har kjøpt/solgt for pengene er kanskje skjult, men på ett tidspunkt må man jo få ett utbytte. Bitcoins er jo alt for lite i dag til at det er brukbart for hvermannsen, så med mindre man skal kjøpe noe ulovlig så ser jeg som sagt ikke poenget.
Vis hele sitatet...
Hvis jeg introduserte deg til bitcoins når man måtte betale 10000 bitcoins for å kjøpe en pizza, men i dag kan man vel kjøpe rundt 250 pizzaer for 10000 bitcoins. Er ikke dette et poeng?

Hvem er "de" som selger bitcoins i dag og hvorfor skal jeg stole på at de ikke legger ned virksomheten om 2-3år?
Vis hele sitatet...
Fordi DU kan starte en slik virksomhet og tjene gode penger?