View Single Post
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Jeg ser veldig godt hva du mener. Men hva skal vi gjøre med det? Ha polet åpent på nyttårsaften og sette en max-grense på 1 flaske vin pr kunde? Jeg tror og at disse "vanlige" (lovlydige) folkene ikke har noe problem med å kjøpe den dagen før, eller uken før. Argumentet mitt kan brukes for å argumentere for å stenge polet hver fredag og lørdag ja, siden disse dagene er typiske festdager. Men det er jo en absurd tanke. Da ville nok minst 90% av landets befolkning protestere. I dette tilfellet da polet ikke holdes åpent nyttårsaften vil jeg tørre å påstå at de færreste bryr seg. ( Bortsett fra de som irriterer seg over at de ikke fikk kjøpt en flaske vin, og de som mener at staten er maktsyke da)
Vis hele sitatet...
Da er vi tilbake med at du mener at det ikke er noe problem å planlegge. Jeg mener det er en avsporing. Det skal ikke være nødvendig å planlegge hva du har tenkt å drikke i flere dager før du skal drikke det. Hvis jeg finner ut i kveld at jeg vil ha en bestemt vin til nyttårsaften, så bør jeg få lov å kjøpe den på nyttårsaften.
Denne planleggingen fører jo bare til at alle har et lager med alkohol stående, og tilgangen blir enda større.