View Single Post
Sitat av Raging Vlad Vis innlegg
Hahah absolutt! Hjernen er ganske enkel på visse områder, ser den dopamin så skal den ha dopamin, uansett om den skjønner at det ikke er bra

Jeg går til DPS allerede og har gjort det siden 2015. Men nå er jeg i prosessen i å bli skrevet ut til tross for at jeg ikke føler at jeg har fått tilstrekkelig hjelp. Føler at systemet har gitt opp på meg. Men må si at jeg har ikke vært ærlig om rus bruket mitt til dem. Jeg er så redd for hvilke konsekvenser det kan få og jeg vil heller ikke at jeg skal bli stemplet som "narkoman" resten av livet i journalen min.

Skjønner hvorfor du foreslår NA, men kjenner jeg meg selv rett så kommer jeg ikke til å dra. Det er ingen som vet at jeg ruser meg utenom kjæresten og jeg vil helst holde det slik. Det at ingen vet jeg at ruser meg gir meg et slags skjold kan man si. Om ingen vet det, så er jeg ikke misbruker! Rar logikk, jeg vet.

Takk for støtten
Vis hele sitatet...
Du hjelper jo ingen med å løse dette på din egen rusavhengige måte. Hva er det å være redd for ett stempel i en taushetsbelagt journal målt opp mot konsekvensene du pådrar deg om du ikke får gjort noe drastisk med dette? Du kan jo heller ikke få hjelp om du ikke er ærlig med DPS. Utifra det du skriver og det jeg kjenner til så burde du av alle være ærlig og få orden på diagnose, medisinering og rusmisbruk. Eventuell medisinering burde være under tett oppfølging til du blir stabilisert. Ja det er rar logikk, det er rusavhengig logikk. Selvfølgelig vil ikke din rusavhengige hjerne være ærlig med DPS og ta deg med på NA-møte, det kan jo tross alt hende at du begynner på en ny vei i livet uten rus og det sitter langt inne. Anonymitet er det dårligste argumentet for å ikke gå. Det ligger jo litt i orda "Anonyme narkomane" at det er anonymt. Amfetamin var aldri min greie jeg er bare anbefalt utredet for ADHD men jeg har gått denne veien med veldig mange og det er en veldig høy andel amfetaminmisbruk, gjerne kombinert med ADHD. Hvis du vurderer dette kan du ta en telefon til NA-s kontakttelefon. Du er jo litt på vei nå så fortsett med det.