View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg

Mitt forhold til rus er relativt rekstriktivt. Nekter å røre alt av piller, pulver og sprøyter. Har prøvd typisk partydop for ungdom ala lsd og knips(stoppet med dette rundt 15årsalderen). Holdt meg unna alt annet. Selvfølgelig røykings og litt drikke er gøyt inniblant men er veldig forsiktig. Vil selvsagt ikke ende opp som moren min.
Vis hele sitatet...
Kort svar herfra så er jo ikke problemet at du nødvendigvis ender opp med samme rusmiddel. Desverre en stor misforståelse, "bare jeg ikke drikker så blir jeg ikke alkoholiker som foreldrene". Det er den emosjonelle dysfunskjonaliteten fra et hjem med rus du desverre kommer til å dra med deg konskevensene av videre i livet.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kontakt helsesykepleier på skolen din, du må ikke forsøke å stå i dette alene.

Om du ikke tør å vente til mandag kan du ringe alarmtelefonen for barn og unge, nummeret er 116 111
Vis hele sitatet...
Dette, ta deg selv på alvor oppe i dette. Det er moren som er forelder, du er barnet. Du har ikke noe ansvar for henne. Ta ansvar for ditt eget liv.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Takk for god respons. Ja, jeg har snakket lenge og geundig med moren min og tror at jeg er det eneste som står i veien for hun å ødlegge livet sitt.
Vis hele sitatet...
Helt absurd tankegang. Dette er hennes ansvar!
Sist endret av Dough; 9. mai 2020 kl. 08:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.