View Single Post
Sitat av h95k Vis innlegg
Vil dere si at dette ser ut som et sted hvor det er sannsynlig å finne flein?

Evt. dyr og sånt som skulle ha gådd her har isåfall vært her frivillig.
Ellers kan jeg si at det er sentralt i landet, om nettene går det ned mot 3-4 grader, og det er flust med områder som dette (i tillegg til diverse beiter) i nærheten.

Skal ut å lete i morgen. Tips til hvordan jeg bør skanne området?
Vis hele sitatet...
Dette er en plass det er godt mulig at flein vokser. Selv bruker jeg å starte med å lete i en rett line 1-2m unna skog-kanten for å så snu 180* og gå nedover ca. 1m unna der jeg nettopp gikk, repeat. Kan gjerne bare gå og tralle litt irundt på forskjellige plasser for å se om det er noe fangst på området. Lykke til!

Ser det er litt høy gressvekst så det kan bli litt trasig å spotte soppen.

Sitat av StreetSmart Vis innlegg
Noen som har research angående mikrodoser og fleinsopp?
Et google søk finner enn mye av. Men jeg ønsker gjerne tips til stoff som kan være verdt og få med seg.

Har hørt at mikrodoser som ikke gir noen form for rus, kan være med på og "fikse opp i skallen".

Si at enn har et snev av sosial angst og depresjon, og har vært i psykoser slik at det og innta en skikkelig dose er uaktuelt - om det da kunne være verdt og prøve en så liten dose at det ikke kan utløse noe psykotisk anfall, men heller være med og reparere hjernen.

Noen som vet noe om dette?
Vis hele sitatet...
Denne tråden er til identifisering av fleinsopp, så ta heller å opprette en ny tråd der du muligens utdyper deg litt
Sist endret av SoppVandreren; 18. september 2015 kl. 21:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.