View Single Post
Vil bare starte med å si at denne tråden har vært veldig informativ og at jeg har fått svar på mange spørsmål som jeg har lurt på. Som den eneste i min sosiale krets som viser åpen interresse for psykedeliske stoffer så har jeg måtte ta eget initiativ til å introdusere meg selv for den psykedeliske verden og jeg er sikker på at hva som har blitt fortalt her har spart meg mye tid og personlige opplevelser virker ofte mer troverdig enn rent vitenskapelig informative internett sider og en generell skepsis ovenfor kilder som er basert på propaganda og skrekkhistorier.

men til noen spørsmål jeg fortsatt har:

Jeg la merke til at det ikke er skrevet noe om aggressive reaksjoner på psykedeliske stoffer, etter en lengre tid med regelmessig psykoterapi så har jeg ihvertfall fått etablert at jeg har problemer med både apati og dormant aggresjon.

Et annet problem innenfor det er at de beste vennene mine tilhører den typiske aggressive, hyperaktive gjengen med personer som har brukt mer tid på å finne ut hvilket sentralstimulerende stoff de vil ha for å få den sinnstilstanden de foretrekker, mens jeg skiller meg ut med noe jeg føler som et stort behov for selvrealisering.
Jeg har verken tid, penger eller tro til noen av metodene som psykologen min foreslo for å oppnå dette. Jeg bryr meg absolutt ikke om jeg får badtrip eller goodtrip, så lenge det er en opplevelse som gir meg en dypere selvinnsikt enn det jeg har nå. Det eneste jeg har prøvd er salvia og, selvom det kan ha vært at det ikke har vært høy nok konsentrasjon,effekten jeg fikk minner om noe jeg identifiserer mer med de tidligere nevnte illusjonene man kan få av cannabis. Alle rusmidler jeg foreløpig har tatt har hatt en effekt som jeg ikke føler har hatt noe annet enn en overfladisk opplevelse, selvom det er til å foretrekke noen ganger.

Så jeg lurer i bunn og grunn på; hvilket psykedelisk stoff vil dere foreslå for en slik opplevelse og om det er noen som har veiledning/tips om hvordan jeg skal oppnå en slik opplevelse.

Påvirkningen av lyder er også noe som fanget øyet mitt i denne tråden. Det er vel mange som vet hva programmet i-doser er. Poenget med det programmet er å gi forskjellige opplevelser/tilstander/ former for rus i fra forskjellige lyder. Jeg har funnet ut at jeg ikke er spesielt mottagelig for dette, selvom jeg har hørt historier om folk som faktisk blir ruset på dette.
I teorien burde det vel være mulig å bruke dette for å styre trippen, eller påvirke den, muligens sterkere enn annen musikk også. Nå har jeg ikke noe erfaring med dette som sagt, men kan noen fortelle meg om dette virker logisk, eller om jeg er på bærtur?

Jeg vet heller ikke om jeg kan stole på vennene mine i og med at jeg ikke stoler på dem iforhold til hvis jeg skulle fortelle noe om meg selv jeg ikke ville fortelle vanligvis, spesielt når det gjelder følelser. Jeg vet ikke hvordan jeg kommer til å reagere på et mer potent psykedelisk stoff, jeg vet det er forskjell, men jeg er veldig imot å ha noen der. Hva burde jeg gjøre? Burde jeg konfrontere den mest aktuelle av dem og fortelle han alvoret ved det og stole ta sjansen på at en person jeg ikke egentlig stoler på skal være der og ta vare på meg når jeg ikke stoler på at de tar vare på meg når jeg har drikki for mye eller har korka over og sovna? Og ja jeg har faktisk vurdert å skifte vennekrets, men det er venner som jeg vet er der for meg når jeg virkelig trenger dem, men de forstår nok ikke alvoret i dette.

Hvor lett kan man bli påvirket av andre som er der hvis den personen begynner å ødelegge trippen for deg? Dette er nok veldig nybegynner spørsmål, men det er nå slik situasjonen min er også når det gjelder dette. Jeg bor ved en skog som jeg allerede vet om flere steder jeg kan være uforstyrret og som er veldig fredfullt.

Mange av disse spørsmålene har bakgrunn i at jeg har blitt frarådet av "alle" vennene mine når det gjelder å prøve psykedelika, men dette er første gang jeg har følt et virkelig behov for å ta et dop, det føles ut som jeg har abstinenser fra noe som jeg aldri har prøvd, er det noen som har opplevd det samme?

Som sagt, desperat etter selvrealisering, og opplevelsen er noe jeg har hatt lyst til å oppsøke uansett. Denne typen rus virker som noe som virkelig føles som noe unikt og spesielt og jeg vil på forhånd si tusen takk for hjelp, og jeg gleder meg ubeskrivelig til å trippe for første gang og med det fine været som er for tiden må det vel bli ute.

Beklager hvis innlegget ble unødvendig langt. Har sett over det flere ganger nå, og jeg mangler visst evner til å formulere meg mer kortfattet.