View Single Post
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Da har dysleksien spilt meg et puss, ikke alltid jeg får formidlet det jeg egentlig ønsker å formidle, og jeg kan se meg blind på det og ikke oppdage manglende ord eller feilplasserte ord i setninger selv om jeg leser over flere ganger

Uansett var jo differansen mellom ant. studenter på BI og NHH som var viktig, for å få frem poenget om at svært mange velger merkantile fag på BI selv om det er offentlige alternativer.

Ja nei jeg vet ikke helt hvorfor du nevner det at du ikke har hørt om økonomi studier ved høgskolen i Bodø, for hvorvidt du har hørt om deres vel ansette utdannelse endrer vel ikke saken den ene eller andre veien? Jeg har nær null kjennskap til utdannelser innen film, musikk, teater osv. Fordi jeg aldri tenkte på å søke den veien. Kanskje er det slik for deg, at du ikke er økonom, at du aldri tenkte på siv.øk studier eller tok deg bryet med å sjekke hvilke alternativer som fantes til Bi Sandvika eller NHH?
Vis hele sitatet...
Poenget er vel heller at det ikke er spesielt anerkjent om jeg ikke har hørt om det, uten at du trenger å ta deg nær av det da du åpenbart må ha studert der selv.

Forøvrig finnes vel ikke BI Sandvika lengre? De flyttet vel til Nydalen for godt over 10 år siden.

I det store og det hele er det nok i hovedsak NHH og CBS som er anerkjent i Norden, men i Norge er det ikke spesielt stort fokus på hvor du har graden din ifra, men heller hvilken linje og hvilke karakterer. Selv om det nok sikkert er en fordel med en økad grad fra enten BI eller NHH da de fleste næringslivslederne selv har utdannelse derfra.