View Single Post
Sitat av random67489 Vis innlegg
Hjelper vel ikke å nekte når snuten alt har testet fyren? Da vil jo testen vise svart på hvitt om det var spor av THC. Skulle testen være negativ så er det selvsagt bare å nekte, er det utslag så er vel utfallet gitt? Det blir nok bot og merknad på rulleblad da ja.

Ts du må uansett få sparket ut den leieboeren. Du kan ikke ha en slik cunt vandrende rundt i boligen din. Jeg ville forsøkt meg på en stygg en. Si fra muntlig at hun skal ut umiddelbart fordi hun er kriminell og har brutt seg inn hos deg. Vær sinna og skikkelig streng. Si at hun har ut dagen på å pakke seg ut å forsvinne, eller så kommer du til å anmelde henne og da vil hun få det på rullebladet. Ikke noe skriftlig. Når hun leverer nøklene er det gevinst. Om hun skulle begynne å mase om skriftlig oppsigelse eller pese deg, så sier du bare at ja greit det skal hun få, sammen med en kopi av anmeldelsen du kommer til å levere på henne. For du orker ikke ha uærlig innbruddstyver i boligen.
Vis hele sitatet...
Det spørs jo om bildebeviset blir godkjent eller ikke, dersom bildebeviset ikke blir godkjent på grunnlag av hvordan det er ervervet så er det ikke sikkert prøven heller kan brukes siden den ble tatt på grunnlag av bildet.

I en sak som dette med så lav strafferamme så kan jeg ikke tro at man kan bruke bevis som krenker rettighetene til en person såpass mye som det er gjort ved å erverve dette bildet.
Det åpner i såfall opp for at enhver kan gå å snoke i andres private eiendeler for småtteri.

Se mot borgerarrest feks, her kreves det at lovbruddet har en viss alvorlighetsgrad før det kan benyttes borgerarrest, men hvordan dette håndheves er en annen sak.

Men som sagt burde TS prate med en advokat om dette, for her er det rom for tolkninger og sikker noe rettspraksis.