View Single Post
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Hadde jeg selv sittet å spilt spill 4-6 timer om dagen hadde jeg ikke vært veldig produktiv. Kanskje en slækk søndag en gang i blant kan jeg ligge på så mange timer, og kanskje mer. Men hver dag? Nei. Kanskje om du hadde lagt like mange timer i å søke jobb, hadde du kanskje hatt jobb nå.

Prøv å finne ut hvorfor du ikke har jobb. Bruk tid på å analysere deg selv og dine egne ferdigheter. Er det noen online kurs du kan ta for å oppgradere deg selv og forbedre dine skills som gjør deg mer attraktiv på arbeidsmarkedet? Har du googlet opp og ned og i mente alternativer til jobber, kanskje melde deg på et kveldskurs, ta opp noen fag, skrive markedsbrev, oppgradere cv, gå på forskjellige sammenkomster, kurs, meetups, konferanser og andre minglegreier for å bli lagt merke til der ute.

Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt meg selv i nakken og lagt alt av spill på hylla til du har nått dine mål.
Sett deg opp delmål. Feks "søke minst 10 nye jobber i fagfelt hvor min bakgrunn er relevant + 10 nye jobber hvor jeg må svelge en kamel og kanskje jobbe med noe jeg ikke er så veldig interessert i" Når du har gjort dette kan du belønne deg selv med 1 time spill, ikke mer ikke mindre. Belønn deg selv når du har gjort noe bra for deg selv og din egen progresjon mot et mål til jobb. Kanskje et annet delmål er å bli innkalt på jobbintervjuer minst en gang i uka. Blir du innkalt spill en time. Blir du ikke innkalt søk mer.

Slik det ser ut nå er spill et problem for deg, det er en avhengighet om du virkelig må spille 4-6 timer hver dag, og samtidig lar deg påvirke av venner til å spille ekstra for å være sosial. Du har problemer med å velge andre alternativer. Finn ut hvorfor spill er så viktig for deg. Er du deprimert? Flykter du fra noe? Gjør det deg glad? Føler du at spill gir deg en makt og en kontroll som du mangler i det virkelig liv? Du mestrer noe, og du føler deg bra? Det er veldig lett å flykte til noe når livet går i mot deg. Hver forsikitg med å la fristelser ta over ditt fokus og hva du virkelig ønsker utav livet. Dersom spill er så viktig for deg, og en stor interesse i livet ditt, hvorfor ikke se etter jobber hvor du kan jobbe med dette, evnt begynne å studere spill?

Spill har mange gode kvaliteter med seg, og det er flere ting med spill som kan utvikle gode personlige ferdigheter. Forskning på MMORPG viser at spillere utvikler gode lederegenskaper og sympati for andre mennesker. Vrir du litt om kan du gjerne putte slike ting på CVn din. En annen ting; spill gir deg en eufori og en følelse av mestring i små doser, men jo mer man spiller og jo mer man isollerer seg fra den virkelig verden, jo mer deprimert vil man bli. Alt med måte, også spill! Hver bevisst på dine egne handlingsmønstre. Riv deg bort fra spill litt, og prøv å gjør litt andre ting som fritidsaktiviteter i stedet.