View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Bearass Vis innlegg
Hvis aa og sinclair metoden skulle slåss, så ville sinclair metoden banka AA tilnærmingen. Skaff deg naltrexone, knask og bli mest sannsynlig frisk.

https://www.the-sinclair-method.com/
Vis hele sitatet...
Nå har jeg lest om TSM. Har du erfaring selv? Er naltrexone en variant av celincro? Sistnevnte fikk masse oppmerksomhet da den kom på markedet, men har ikke vist seg å være særlig effektiv etter det jeg har forstått.

Snakker egentlig om to tilnærminger her, tror jeg.
1. Slutte å drikke asap
2. Avvenne belønningssenteret i fht alkohol. Da ved hjelp av feks naltrexone.

For meg, er som tidligere nevnt, pkt 1. viktig. Vil komme i 0 på relativt kort tid.
Skjønner at pkt 2. er attraktivt for dem som skal kutte ned over tid. Og evt komme i 0 eller 'normalt' drikkemønster. Ser man på linken din minner den noe om da selincro kom. Mao, dette er tingen, blir det fremstilt som. Ser man på forskning rundt dette svinger det mye i resultatene. Må nevnes at det er publisert relativt lite om dette. Og som med andre studier er det en del andre faktorer man må kontrollere for.
Så, har du (eller andre som leser dette) egen erfaring med naltrexone? Forbruk av alkohol pr dag over hvor lang tid? Andre relevante opplysninger?
Takk for innlegg!