View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Første innlegget ditt hørtes omtrent helt ut som meg selv, samme forbruk, slutte iblant og starte igjen. I mange mange år faktisk! Stadig verre forhold til familien fikk jeg, og nå til slutt smalt det skikkelig. Jeg er innlagt, politi og barnevern involvert, familien har jeg trolig mistet, noe som også betyr at boligen ryker. Uten førerkort og på antabus sitter jeg her med 2-3 daglige samtaler med behandlere. Og vet du, det verste er at jeg ENDA har like tanker som deg, trenger ikke AA, kan drikke kontrollert senere osv, men de tankene dreper jeg nå etterhvert som de dukker opp. Man ødelegger fler liv enn bare sitt eget, i hvertfall jeg, og konsekvensene er så enorme at man får suicidale tanker oppi det hele.
Hadde jeg sluttet forrige gang det NESTEN fikk konsekvenser hadde jeg hatt mitt lykkelige perfekte liv enda. Nå har jeg absolutt ingenting.

Ta det som et råd, søk hjelp av tidligere misbrukere, ikke vanlige sykepleiere som ikke skjønner tankene. Det er ufattelig mye enklere å snakke med folk som har vært der selv enn folk som prøver å lese seg opp og forstå!
Vis hele sitatet...
For en trist, og jævlig historie.
Har tenkt tanken selv at jeg kan ende i noenlunde samme situasjon som deg. Selv om det evt blir en stund til. Men en slik historie er veldig motiverende for å stoppe å drikke. Og du har vært i samme situasjon for som meg. Det var sånne som deg jeg ville høre fra. Og andre, selvsagt.
Hva skal jeg si... annet enn om at du klarer å være edru fremover så kan relasjoner på sikt bygges opp igjen. Da med tanke på barna. Nå vet jeg ikke detaljer, og har heller ikke behov for å vite. Men om det ikke var helt kokko ting som skjedde kan noe repareres, vil jeg tro.
Ja, profesjonelle behandlere som blir litt på en snurr en gang i uken er det liten vits i å prate med. De vet hva som kan skje om man fortsetter. Feks det som skjedde med deg. Så de har erfaring fra andres opplevelser, ikke sine egne. Og dermed kan de ikke sette seg inn i tankegangen. Derfor brukte jeg freak sitt forum som førstevalg. Se hva andre har gjort/erfart.
Er nå kl 1305 på min sjette 0.5. Har ikke lyst på, men holder abstinenser unna. Drikker meg aldri full. Holder en slags lykkepromille, og av erfaring vet jeg at folk ikke kan se jeg har drukket. Dog, om de kommer nærme så lukter jeg jo alkohol.

Skulle gjerne kunne sendt PM til deg. Vi får se.
Uansett - selv om du er helt i kjelleren nå er det sannsynligvis en stor mulighet for at du kan få tilbake et verdig liv. Jeg ønsker deg all mulig lykke til fremover.