View Single Post
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Fint du har en god dag. Cptsd forsvinner ikke av seg selv dessverre. For de aller aller fleste så må det rett og slett bearbeides og til det trengs det kyndig hjelp av spesialister.
Vis hele sitatet...
Jeg vet at jeg kommer til å ha det like vondt igjen.

Sitat av _abc_ Vis innlegg
Forsøk å la tanken på å be om behandling få modne i ro og mak. Det er tusenvis av selvhjelpsbøker, guruer og teknikker som lover alt godt om en bare følger deres oppskrift. For noen så virker det. For den som skrev boken hjalp det sikkert veldig godt på økonomien. For de fleste med cptsd så er det ikke veien til et bedre liv. Ofte virker ikke engang anerkjente teknikker som ofte brukes på andre områder i psykiatrien. Feks mindfullness, pusteteknikker etc. Eller, det er kanskje feil å si at de ikke virker. For de kan hjelpe med en ting, de hjelper å undertrykke og holde nede det som har skjedd. Så er det lett å tro at da kan man leve livet som vanlig og late som det ikke har skjedd.
Vis hele sitatet...
Jeg har prøvd å "fikse" ting med meg selv. Jeg liker å tro at jeg er en bedre person enn det jeg var for et par år siden, men det er nok bare noe jeg innbilder meg.