View Single Post
Nå fikk jeg mange gode minner, og noen helt jævlige minner!

Da jeg var 16, fant noen bekjente ei 25 liters kanne med
96% sprit i sjøkanten.
Jeg fikk med en liter hjem.
Dette måtte testes noen dager etter, da jeg skulle overnatte på skolen fordi jeg skulle ha fjøsvakt!
Jeg husker kun bruddstykker fra det neste døgnet.

Av alle idéer, finner jeg ut at jeg skal dra hjem til kjæresten min. Han bor hos foreldrene, med rom på kvisten på loftet. Jeg aner ikke hvordan jeg kom meg fra skolen til byen, elller videre fra byen, men plutselig er jeg på rommet hans. Jeg ligger i senga fordi jeg er så full, og brått blir jeg dårlig. Eneste jeg klarer tenke, er "vindu".
Så jeg bøyer meg ut av vinduet i tredje etasje og spyr noe så jævlig. Det vil ingen ende ta, det ser ut som en eksplosjon uttover de hvite veggene. Huset er gammelt, og verneverdig, i et strøk med fine folk.
Det renner rødt spy nedover stuevinduene i etasjen under.
Mora er kommer og spør hvordan det går.
Det er første gang jeg møter henne. Det eneste ho ser av meg, er ryggen min, først hengende ut av vinduet, deretter liggende rett ut i senga. Ho må ha tenkt at dette var litt av et scoop sønnen har gjort!
I ettertid fikk jeg høre at ho ville ha meg på sykehus. Ho er sykepleier, og trodde jeg hadde tatt piller i et selvmordsforsøk!. Ho hadde aldri sett noe så bortreist som meg.

På et tidspunkt går jeg på do, og sovner sittende der, i mørket.
Selvfølgelig kommer faren inn. Han har nærmest trusa av og skal tisse på meg, før han ser meg.
Når jeg våkner kl 4-5 neste morra, er jeg fremdeles drita., Jeg går på badet. Der står selvfølgelig faren og tisser. Det er fantastisk.

Jeg kler på meg, og går ut. Jeg må på skolen.
Det er februar, shitloads med snø, og ti minus og storm.
Hvorfor jeg er så pliktoppfyllende, begriper jeg ikke.
Hvorfor ikke jeg spør faren om å kjøre, er også et mysterium..
Jeg begynner å gå.
Etter å ha gått 3,5 av 4 km t byen, stopper en bil.
Speedfreaks på tur!
De kjører meg til byen. Tydelig kommer jeg med bussen,, for det neste jeg husker, er at jeg er på skolen, på veg inn i grisefjøser.
Selv med hørselvern kjennes skrika fra grisene som om hjernen holder på å revne og skallen sprekker.
Jeg spyr grønn magesyre mens jeg skuffer dritt.
I matpausen sovner jeg i kalvebingen.
Alt er ei tåke hele dagen.
Jeg lurer virkelig på hvor høy promille jeg hadde den dagen og kvelden før.

#førsteinntrykk