View Single Post
Sitat av Rosander Vis innlegg
Jeg er til en viss grad enig, men uansett så fikk jeg all info jeg trengte med en gang jeg besøkte nettsiden, åpningstider, kontakt og meny med bare ett klikk.
Ang seo så kan denne siden rangere høyt uten å ha de tekniske kravene inntakt, du kan oppfylle alle tekniske krav uten å rangere høyt dersom brukerne forlater siden med en gang de kommer inn.

Som sagt så ser den ikke pen ut, men den gir deg det du ser etter, kontaktinfo og meny.

Det virkelige problemet er gjerne at bedriften ikke fremstår som en profesjonell bedrift. Jeg har selv valgt bort bedrifter kun pga nettløsningene de bruker.

Klikkbar epost er ikke ett must, ei heller telefonnummer. Det er bare å holde inne på nummeret så får du ringt, selv om jeg foretrekker klikkbare nummer.
Vis hele sitatet...
Du må huske at vi i 2018 har universell utforming og må lage nettsidene med tanke på svaksynte, fargeblinde, blinde, personer med nedsatt motorikk og andre. Dermed har markup betydning for hvordan skjermlesere tolker innholdet. Klikkbare telefonnumre og e-post handler også om tilgjengelighet.

Jeg ville heller aldri nedprioritert å få på plass de 5-6 taggene du bør ha for at søkeresultater og facebook-deling skal se bedre ut, selv om det kan gå greit uten.