View Single Post
Sitat av Omaha Vis innlegg
Vil anbefale denne til nybegynnere istedenfor den du linker til Emptyy :

http://cdon.no/b%C3%B8ker/laberge,_s...eaming-4834142

Det følger også med en cd der du blir guidet gjennom forskjellige teknikker.




Hvordan skal man kunne skade seg selv eller andre i en drøm man er bevisst? Lucid dreaming har hjulpet mange til å bli kvitt fobier, vonde minner fra overgrep osv. Det er ikke farlig, det er helt naturlig. Og utrolig spennende!
Vis hele sitatet...
Men noen blir også helt gærne og sliter med å skille virkelighet fra drøm. Men herregud. Alle er forskjellige. Man må nesten bare prøve det ut, se om det er noe for deg, hvis det ikke er det er det bare å gi seg mens leken er god. Alt med måte.

Sitat av Mokko Vis innlegg
Jeg lurer på noen ting her.
Skal man ignorere all input fra de ekte omgivelsene når man prøver å få kroppen til å sovne? Dvs., skal man fokusere på ting som pust og hjerterytme (som som sagt har lett for å ta helt av), eller bare drite i det, prøve å ignorere det?
Hvor bevisst skal man egentlig være? Du får vel ikke kroppen til å sovne om du ligger og tenker over alt mulig, selv om kroppen ligger urørlig? Eller? Skal man prøve å "sovne" på vanlig måte, men holde fast på et snev av bevissthet, eller skal man være ganske nærme 100% bevisst og bare la kroppen sovne? Jeg føler det blir vanskelig å opprettholde bevissthet om jeg ikke har noen tankeprosesser gående.
Vis hele sitatet...
Ja, du må prøve å ignorere alt input fra ekte omgivelser. Greia med å fokusere på pusten er at det ikke er så veldig krevende, samtidig som det holder deg bevisst. Jeg pleier dessuten å tenke at jeg skal bli mer og mer avslappet hver gang jeg puster ut. Det funker!

Bevissthet og tanker er to forskjellige ting. Det er fullt mulig å være bevisst uten å tenke på noe. Men det krever at du øver på det. Prøv meditasjon. Prøv å rens hode for alle tanker og fokuser kun på pusten og å være bevisst. Det er mulig.

Ett annet tips, som jeg vet kan funke. Er å ligge på ryggen når du WILD'er. Da får du trykket jevnt fordelt over større flate. Dessuten er det vanskligere å søvne på ryggen.