View Single Post
Sitat av byp4ss Vis innlegg
Ok, om du bare skal trolle ser jeg ikke noen grunn til å være med i diskusjonen.
Vis hele sitatet...
bevist mener nå jeg.

Sitat av Weili Vis innlegg
Det er ikke for å gjøre narr av deg eller håne din tro, men... du 'er bare vant til å tro på gud'? For meg er det helt ulogisk. Å tro på noe ut av ren vanesak, det gjør vi alle, hver dag, i alt vi foretar oss omtrent, men å tro på en religiøs lærdom uten å ha satt seg helt inn i hva det innebærer tror jeg (håper jeg) de færreste gjør. Ikke at måten vi 'andre' oppfører oss er 'bedre', men siden jeg selv ikke tilhører en religiøs bevengelse så ser jeg på dette som 'noe annet'/the other, altså noe som ligger utenfor min vante tankegang, om du vil.

Som sagt, jeg er ikke ute etter å ta deg, men heller forstå deg, for akkurat den tankegangen klarer jeg ikke forstå utifra det jeg selv tror/''vet'' om verden. Hadde satt stor pris på om du gadd å forklare litt nærmere, spesielt siden dette er ganske relevant i forhold til temaet som blir diskutert her.
Vis hele sitatet...
Er vel ganske normalt når man har en "kristen familie". Jeg tenker >ALDRI< på det og driter i det.. Vil ikke kalle meg selv kristen egentlig