View Single Post
Det mest jævlige jeg har opplevd var da jeg og en kompis var ute en kveld på vinter'n, i 9-10 års alderen. Jeg og familien hadde nettopp vært i sverige, og selvfølgelig kjøpt med kinaputter (mener dem het tigerscott).

Jeg og kompisen bestemte oss for å teste ut disse samma dag som vi kom hjem fra sverige, og rusla mot en bro/undergang hvor nesten ingen gikk. Vi eksperimenterte med puttene, og syntes dette var forbanna moro. Etter en stund fikk vi øye på en strøbil. Jeg og kompis så på hverandre, og det vakke tvil; den strøbilen, som stod i underkant av 20 meter fra oss, skal smake kinaputt. Kompis fyrer opp en, men ikke noe smell. Deretter fyrer han opp 2 til, og pælmer begge i retning strøbilen. Etter litt smeller det som faen, og strøbilen stopper opp. Stive av skrekk som vi var, kasta vi oss ned på bakken, og så en ganske så sur mann gå ut av bilen. Etter å ha speida etter oss en liten stund, var han på vei inn i bilen igjen. Jeg og kompis ligger der og gliser, og venter på at han skal kjøre vekk.

Men idet vi stirrer inn i ruta på bilen igjen, kommer det vi frykta som mest. Mannen går ut av bilen, smeller igjen døra, og kommer løpende i retning oss. Vi tar selvfølgelig beina fatt, og løper som vi aldri har gjort før. Etter å ha løpt noen sekunder, med mannen i overraskende god avstand bak oss, får vi øye på en liten skog, hvor vi visste at det lå store steiner, i tillegg til noen opprivde røtter vi kunne gjemme oss under. Dette gjorde vi, og la oss under den samma steinen.

Etter litt kom også strøbilmannen mot skogen, hvor vi lå stive av skrekk med blikket festa i skallen på han. Vi gjorde alt vi kunne for å ligge stille og holde igjen pusten. Etter å ha rusla fram og tilbake ved kanten av skogen snur han, og stikker.
Med forbehold om at jeg ikke var verdensmester i beregninger på den tia, vil jeg påstå jeg og kompis lå under den steinen iallfall en time før vi tørte å gå ut.


En skremmende opplevelse jeg aldri kommer til å glemme. Skål!