View Single Post
Slik ser jeg det:

Jeg møter daglig flere med utenlandsk opprinnelse og 90% av disse driver med kriminalitet og vold på en eller annen måte. Jeg hører de snakke om potet-jævlene (tydeligvis et ord de bruker om etniske nordmenn) de banka opp igår, ditt og datt de stjal igår osv. I tillegg ser jeg at de går løs på hverandre uten grunn og som regel alltid slår eller sparker noen. Dettte er det jeg ser daglig, og jeg får selvfølgelig mine inntrykk av dette. Det jeg ser av folk med annen utenlandsk opprinnelse er vold, kriminalitet og en ganske stygg tone til andre mennesker rundt dem. Jeg har desverre sett svært få som oppfører seg normalt. Det jeg har sett er mennesker som tar seg nær av det meste og oppfører seg særs dårlig.

Legger du til det jeg ser på tv og leser i avisen så sitter jeg igjen med et inntrykk av at "alle" utlendinger er gale og finner stor glede i kriminalitet og vold. Heldigvis vet jeg at mennesker, uavhengig av hudfarge kan være ganske så ansvarsløse og gale. Det jeg har sett er en så liten del at jeg ikke kan dømme noen på grunnlag av det.

Jeg tror mange opplever det samme som meg. Utlendinger som slår løs rundt seg, tar seg nær av den minste ting, er meget frekke i tonen og som skryter av sine stadige slosskamper og gjengoppgjør. Da kan det være lett å trekke en konklusjon dra alle under en kam.

Jeg vil også legge til at jeg har flere utenlandske venner. Noen av de utlendingene jeg kjenner er svært hyggelige, og noen er ikke fullt så hyggelige, på lik linje med at jeg kjenner flere etnisk norske som er lite hyggelige og omvendt.
Sist endret av docman; 26. januar 2008 kl. 01:40.