View Single Post
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Få ting i samfunnet er mer blodtuna og griseoptimert enn mekanismer for å tjene penger. Den som foreslår et nytt opplegg som mer eller mindre kullkaster verdensøkonomien bør derfor backe opp påstandene sine ganske grundig, og i alle fall ikke avvise saklig skepsis som kunnskapsløshet. Det er et argumentasjonsnivå som passer i religiøse sekter.
Vis hele sitatet...
Husk at flere markedskrasj er blitt forårsaket av manipulerende investorer. Og vi ser jo den dag i dag at det drives med ekstremt mye lyssky virksomhet som myndighetene fanger opp, nå sist eksemplet med "familiefondet" som hadde milliarder på milliarder i markedet fordi de hadde store lån fra flere store banker (etter at vedkommende som drev fondet først var svartelistet fordi han ble dømt for ulovlig virksomhet for noen år siden). Da det viste seg at fondet ikke hadde midler til å betjene alle lånene kollapset hele greia og dro markedet med seg. Heldigvis gikk det ikke verre enn det gjorde, men ikke tro at myndighetene har ståkontroll her. Det kunnne gått mye verre.

Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Kart og teknisk analyse er et minimum om man skal drive med aksjer og ha håp om avkastning så det tror jeg nok endel gjør.
Leser bok for å lære meg nettopp dette men forstår også at teknisk analyse osv bare gir en viss pekepinn da det er ufattelig mye som påvirker markedet.
Vis hele sitatet...
Teknisk analyse er vel mer voodoo enn noe annet?

Hvis man skal drive med aksjer og ha håp om avkastning tenker jeg at langsiktig investering er bedre. Markedet trender gjerne oppover, så å kjøpe seg inn i kvalitetsselskaper og bare sitte på aksjene i mange år, vil være en god mulighet for god avkastning over tid.

De fleste som driver med aktiv trading, taper på det.
Sist endret av hemmeligegreier; 24. april 2021 kl. 11:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.