View Single Post
Sitat av BeardedFreak Vis innlegg
På generell basis skulle det vært spennende å se hvor mange i denne tråden, som faktisk bruker kart og teknisk analyse i investeringene sine. Eller når de gir finansielle råd på et forum.
Vis hele sitatet...
Jeg meldte meg inn i en stor aksjegruppe på Facebook for en stund siden, i håp om å få gode råd og lese gode, tekniske analyser. Gud, så skuffet jeg ble. Den gruppa får denne tråden til å se ut som en handelshøyskole der finansprofessorer sitter og analyserer. Helt ufattelig mye synsing i øst og vest, uten så mye som antydning til et analysepunkt eller saklig, faktuelt grunnlag.

Og det er så bastant også!
«Aksje X kommer garantert til å stige det neste året, med mellom 32 og 34 prosent. Kommer til å se en liten dupp de neste månedene, men i juli så kommer den til å eksplodere oppover, og vi vil se en kraftig vekst i ca tre uker før den flater ut igjen. Hold hodet kaldt nå, men kjøp om 17 dager.»
«Hvordan vet du alt dette?»
«Det er bare å følge med så skjønner man det.
»

Det er åpenbart en helt utenomjordisk god opplæring i finansfaget på LHS (Livets Harde Skole), for makan til detaljnivå på spådommene skal man lete lenge etter, og det uten å se på så mye som et eneste tall eller nyheter.

Skulle gjerne ledd, men jeg klarer ikke, så jeg gråter i stedet.