View Single Post
EzreaL's Avatar
Trådstarter
175
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Det er en ganske arrogant innstilling. Ekstraordinære påstander krever som kjent ekstraordinære bevis. Få ting i samfunnet er mer blodtuna og griseoptimert enn mekanismer for å tjene penger. Den som foreslår et nytt opplegg som mer eller mindre kullkaster verdensøkonomien bør derfor backe opp påstandene sine ganske grundig, og i alle fall ikke avvise saklig skepsis som kunnskapsløshet. Det er et argumentasjonsnivå som passer i religiøse sekter.
Det blir ikke stort bedre med generelle oppfordringer om å lese deg opp! Det kan være fair, men da bør man foreslå noe konkret og fortelle hvorfor det er aktuelt for formålet. Type, hadde du hatt problemer med å forstå Ohms lov, så hadde jeg henledet din oppmerksomhet mot en kort og konsis introduksjonstekst, ikke fysikkseksjonen i universitetsbiblioteket. Du hadde funnet infoen du trengte der, men come on. Og fuckings reddit? Da er det faktisk bedre med lmgtfy; der hender det i alle fall at man finner relevant informasjon.
Vis hele sitatet...
Rart om en subreddit dedikert til GME ikke har tilstrekkelig informasjon om temaet.
Man skal selvfølgelig ta alt der inne med en klype salt, men det kommer fram en god del interessant informasjon rundt hele situasjonen med Citadel, nyansettelser som Cohen og andre relevante faktorer for aksjen.

Jeg selv har ikke kunnskap nok innen finans eller aksjemarkedet for å lage et langt innlegg om dette. Det hadde uansett ikke blitt mer troverdig en noe man kan finne inne på Reddit uansett, så jeg ser ikke helt problemet.

Dette er en pågående prosess og tror ikke du finner så mange vitenskapelige forskningsartikler før den eventuelle short-squeezen.