View Single Post
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Jeg tror sikkerhetssituasjonen her hjemme og i Europa bedres av å slippe dem inn!
For hvis du setter deg inn i dems situasjon. Altså du er i et land, der en psykopat av en diktator prøver å kverke deg. Så finner du ut, at du må ut av landet før du ender opp død. Så drar du til dette landet, men kommer ikke inn, fordi du tror på feil gud, og er for mørk i huden.
Tror du at slike personer blir "vestens venner" i fremtiden? Og var det ikke en haug med nordmenn, som stakk til andre land for 70-75 år siden? Og hva er den store forskjellen på dem nå og oss for 70-75 år siden?

Med slik politikk du ønsker å føre, så nærer du oppunder hatet til folk!

Se heller på hvordan Hans Rösling svarer på disse problemene. Iallfall mye bedre enn Wikiislam, som sitter å plukker ut det verste noen muslimer har funnet på, og representerer dette som gjennomsnittet. Jeg har iallfall ikke sett nevnt der, at en muslim har gjort noe positivt!..
Den fremstillingen blir så og si like skeiv, som å si "alle nordmenn er som ABB!" Og i forhold så er det ikke så langt unna tipper jeg. For det er "bare" ca. 1,5 milliarder muslimer. Og hadde din fremstilling vært representabel, så hadde en "hvit" person ikke overlevd i noe muslimsk land!
Vis hele sitatet...
Så konklusjonen din er at vi må slippe inn alle som vil komme, ellers nører vi opp under terrorisme og hat?

Jeg har ingenting mot å hjelpe desperate flyktninger, men det er mye mer effektivt å hjelpe i nærområdet enn å gi permanent opphold i et høykostland som Norge.

Så hjelp dem gjerne, men la dem holde seg der de er i sitt eget nærområde.

Sammenligningen med nordmenn under krigen halter på flere punkter.

1. Nordmenn og svensker er kulturelt og verdimessig sett helt like.

2. Når nordmenn flyktet til Sverige var det forventet at de jobbet for å forsørge seg selv. Det var ingenting som het velferd den gangen.

3. Det var forventet at de flyttet tilbake til Norge så snart krigen var slutt.

4. Sverige er Norges nærområde. Nordmenn flyktet ikke til Egypt og krysset flere trygge land før de slo seg ned i et land halvveis på den andre siden av jordkloden.

Les mer om hvor strengt det var den gangen her https://www.document.no/2015/09/flyk...tninger-i-gar/

Sitat av exocytose Vis innlegg
En klok mann taler: "Du skal ikke vente at få roser, når du planter krig".

"Vesten er nødt til at forhandle med Islamisk Stat og Al Qaeda om fred. Ellers vil der komme flere angreb i Vesten. Med krigene i Afghanistan, Irak og Syrien er der blevet skabt en hel generation af muslimer, som har den opfattelse, at de skal angribe mål i Vesten. De kan ikke stoppes med mere politi. Du kan ikke stoppe en mand, der tropper op et sted med et bombebælte under tøjet."

http://politiken.dk/udland/fokus_int...-planter-krig/
Vis hele sitatet...
Skal vi forhandle om fred med IS, Taliban og Al Qaida?

Tror du IS blir snille bare vi gir dem det de vil ha?

Jeg tror vi heller skal bombe dem til en viss plass.

Sett hardt mot hardt. Det er den beste medisinen mot ondskap.

Sånne som deg hadde vel tatt til orde for å forhandle med nazistene også istedenfor å bombe dem ned i knestående og enda litt til.
Sist endret av belisarius; 15. november 2015 kl. 21:17.