View Single Post
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Si meg, er dette et forsøk på debatt, eller er det et bidrag til NM i vindmøllevelting?


OK... La meg prøve igjen.

Det du gjør i dette innlegget er todelt.
1) Du antar implisitt at islamisme er årsak til mer vold og terrorisme enn kristendommen i dag. OK, la oss bare godta dette premisset da det er så kjedelig å sjekke tallmaterialet.
2) Du setter opp en liste med forskjeller mellom kristendom og islam og agiterer for at akkurat disse forskjellene er årsaken til at islam er mer voldelig enn kristendom. Dette vil jeg saumfare littt. Bemerk at jeg ikke har tenkt å se på koranversene du lister opp, for de er faktisk helt uinteressante - dette handler om metodikken din, ikke datapunktene.
Vis hele sitatet...
Du argumenterer mot stråmenn. Jeg oppfatter innlegget du svarer på som ganske godt begrunnet med hvorfor han mener koranen og Muhammeds liv er/var mer voldelig enn bibelen og Jesus. Det virker mao. som det er lettere å begå uhyrligheter med koranen/Muhammed bak seg enn bibelen/Jesus.

At islamisme er årsak til mer vold, eller at forskjellene er ENESTE årsak til islamistisk vold, er det du som hevder.

Det er godt mulig at han tar feil, men da kommer du bedre ut av det om du argumenterer mot det han skriver.