View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av bennnern Vis innlegg
I det hele tatt er de langsiktige konsekvensene av dagens angrep så store at man neppe kan fastslå med 100% sannsynelighet at de neste 50 eller 1000 årene med historie blir værre som følge av dem. Likevel blir det ganske corny å hevde at det ikke spiller noe rolle om handlingene fant sted eller ikke.
Vis hele sitatet...
Ja, eg har ikkje påstått at det ikkje får konsekvenser, men å sei at det utelukkande skuldast islam, og ikkje hadde skjedd utan islam er ei forenkling av realitetane som eg ikkje går med på, fordi, som myox påpeikte, det ikkje er mangel på andre ideologier som har gitt liknande utslag tidlegare.
Sitat av bennnern Vis innlegg
Å kalle en ideologi for uhyrlig for så å påstå at man ikke kan si at den har ført til noe fælt er egentlig ganske pussig.
Vis hele sitatet...
Nei, det er jo på ingen måte det eg seier. Det eg seier er at nazismen var uhyrleg, og i stor grad produkt av si tid.
Sitat av bennnern Vis innlegg
Du bruker hele innlegget ditt på å argumentere for at ideologi og religion ikke kan klandres for konsekvensene de fører til for så å konkludere med at vi burde kritisere religiøse og ideologiske retninger. Merkelig konklusjon for å si det mildt.
Vis hele sitatet...
Nei, eg argumenterer mot at problemet nødvendigvis er islam - eller vilkårleg annan namngitt ideologi. Problemet er langt meir generelt: ekstremisme. Eg trur ikkje at vi tener på å bekjempe enkeltnamn, men vi må bekjempe ekstremisme totalt sett, enten det er venstreekstrem, islamistisk eller høgreekstrem klang over den.