View Single Post
Sitat av Mokkasinen Vis innlegg
bare styr unna tullingen på Hommersåk.
Vis hele sitatet...
Jeg las denne tråden for ei god stund siden og hadde det med i bakhodet da jeg dro til Hommersåk ei helg i høst for å være med på Ayahuasca-seremoni.

Jeg kom fra det uten varige mén, tror jeg, og fikk tilogmed et lite glimt av potensialet i denne medisinen.

Karakteristikkene av Hommersåk-miljøet i denne tråden har ganske skarp ordlyd. Det jeg såg tyder på et det ligger mye idealisme bak det de driver med også, og at mange som har vært der har fått stor hjelp.

Jeg fikk dårlig følelse ganske tidlig og det satte sitt preg på hvordan seremoniene utarta seg for min del. Det kan jo også godt henge sammen med mine egne issues.

Hadde jeg lest denne blogposten før jeg dro, tror jeg det er sannsynlig jeg heller ville putta pengene jeg brukte den helga inn på en sparekonto merka "Peru". Inntrykket mitt er at det er ganske stor korrespondanse mellom det som beskrives i artikkelen, og miljøet i Hommersåk.

Utifra hva jeg har lest og erfart er mitt ståsted at ayahuasca så potent, det er så sterke krefter involvert og bruk av det innebærer så stor risiko for uheldig utkomme - at å delta på seremonier der absolutt alt er slik det burde være og på stell, kommer til å utgå for min del. I praksis betyr det å betale firesifra dollarbeløp til retrettsteder i Sør-Amerika. Jeg kommer også til å budsjettere inn profesjonell integreringsterapi i for- og etterkant.

Penger, ja. Men ikke særlig mye mer enn en litt dyr hobby koster i året.