View Single Post
BRAND ∞ STRONG
Sitat av pikkoras Vis innlegg
Ironisk nok en haug med bilder av rusavhengige i arresten, montro om de hadde slike oppfølgnings bilder om de fikk hjelp

Skulle likt å høre hva de hadde sagt om noen påpekte det!
Vis hele sitatet...
Sikker på att jeg har sett ansiktene til de meth/crackheadsa der gjentatte ganger også
i alle sammenhenger der det skal skremmes mest mulig.

De burde snart få en kompensasjon. (hvis de lever)

Sitat av vindaloo Vis innlegg
Har lurt på det samme selv.

Vet ikke om det eksisterer fortsatt, men for en del år siden fantes det ett magasin/blad som het "Politibladet: Etterlyst".
Det hadde over hodet ingen ting med politiet å gjøre og innholt diverse klipp og lim artikler om kriminal saker og ting
om politiet direkte kopiert fra andre kilder.
Vis hele sitatet...
Her er mer om det bladet jeg snakker om.
De har tydeligvis fått pes for opplegget sitt og beskjed fra politiet om å droppe å bruke deres navn.

"Krimfo Etterlyst skryter på seg ikke-eksisterende bånd til politiet og samler inn penger til forebyggende prosjekter for ungdom.
Trist da at i beste fall smuler tilfaller formålet.- Selv om jeg har vært idealist i flere år, begynner jeg å bli litt lei av det også.
Derfor må vi ha noen kroner til lønn. Eier og daglig leder Per Brubakken i Krimfo Etterlyst sukker.

Firmaet utgir bladet Etterlyst og påberoper seg idealistisk samarbeid med politiet.- Det er ikke så gøy å være idealist for lenge.
I og med at vi bruker så mye av oss selv pleier jeg å si at alle pengene vi får inn og hele vår virksomhet er
rettet mot forebyggende arbeid, tilføyer han.

Store deler av Etterlysts såkalte forebyggende arbeid består tydeligvis av telefonsalg.
Selgerne ringer for tiden febrilsk rundt for å samle inn veldedige kroner ved å selge
annonser og abonnement i noe de kaller Politibladet Etterlyst.
Pengene brukes angivelig til ulike forebyggende prosjekter for ungdom, og selgerne skryter
på seg samarbeid blant annet med politiet.
Sannheten er at politiet har bedt Etterlyst om å slutte å kalle seg et politiblad.
En rekke av prosjektene de samler inn til har ikke sett snurten av noen penger.
Enkelte av prosjektene eksisterer ikke.Av regnskapet er det ikke mulig å avlese en eneste pengegave.
Derimot gikk 45 og 60 prosent av inntektene på hhv. 3,2 og 8,3 millioner i 2003 og 2002 til lønnskostnader."
Sist endret av vindaloo; 10. juni 2021 kl. 17:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.