View Single Post
Jeg har 7 reiser bak meg i utlandet. I starten skreik jeg ut til alle og envher med anbefalninger om at de burde ta ayahuascha. Nå så anbefaler jeg det ikke til noen. Ikke fordi at det ikke har et fantastisk potensiale, men fordi jeg ikke vil stå ansvarlig for de kraftige innvirkningene det kan ha på livene til folk. På en annen side ville verden vært tjent med om stoffet ble hyppigere brukt, og gjerne som i Brasil hvor de i enkelte fengsler nå har fått tilbud om terapi med ayahuasca. Men selv om mor ayahuascha er fult av kjærlighet er hun heller ikke nådig.Det og måtte konfrontere alle sine indre demoner er ikke for sarte sjeler. Til sammenligning med LSD, så har ayahuascha en langt mer kraftigere halusinogen effekt, men mest innover. På de sterkeste trippene er jeg ikke til stede fysisk i rommet jeg har intatt stoffet på i det hele tatt, men gjerne i en annen tid, eller på en annen planet. Man havner virkelig inn i en transe, men må og via en sjaman eller Santo Daime fasilitatorer åpne seg motagelig for transen.

Forøvrig kjenner jeg flere som har pådratt seg traumer av ayahuascha, da opplevelsene kan være som et slag i trynet. Selv har jeg blitt langt mer sensitiv og fått en mye større jobb en før med å beskytte meg for negativt invaderende energier fra omverden. Derfor er det en stor fordel å ha erfaring med meditasjon i forkant av en ayahuascha sermoni og i etterkant.

Jeg tror nok jeg kommer til å fortsette med og gå på ayahuascha sermonier om mulighetene byr seg. Dersom du virkelig føler deg kallet så tror jeg det er en dypere mening bak det nok til at det kansje er meningen du skal gå den livs transformerende veien.Er du blant de som mest er sugen på en flipp av en virkelighetsflukt bør du styre unna. Det bør du og gjøre med LSD og sopp, men likevel kan det ha et langt mer hedonistisk underholdningspotensiale en ayahuascha.