View Single Post
Sitat av Bortvist Vis innlegg
Vet ikle helt om jeg liker at du kaller det for kult. Det er heller ikke første gangen sånn egentlig at jeg gjør dette. De kronene jeg hadde gikk stort sett til turen i seg selv, i bensin, røyk og bensinstasjon mat. Jeg har tenkt så langt som at jeg ikke kan leve på dyr mat, så jeg har faktisk noe kjøkken utstyr i bagasjen. Brød og slikt blir nok det jeg i hovedsak spiser fremover når jeg er over denne kneika.
Vis hele sitatet...

Du har spent vekk 4500 kroner på bensinstasjonman og røyk? Også poster du her at du er sulten? Om du hadde droppa røyken og kjøpt kjip og billig mat på vanlige butikker så hadde du fortsatt hatt mat. Feks tunfisk i vann, koster 4-5 kroner boksen. Tomatbønner en tier. Et helt Kneipbrød ca 10 kroner. Tror kanskje bare du må svelge stoltheten og møte opp på NAV og be om hjelp. Eller blåkors etc for å be om mat.
Evt. bite tenna sammen og "faste" frem til mandag. Er jo onsdag idag, ikke lenge til mandag. Du dør ikke av å ikke spise før mandag.


Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
På NAV med privatgjeld.. Er dette virkelig noe dere brukere her på NFF vil donere penger og husrom til?
"Jobbkurs er ikke noe for meg" så fint da! Bare ta skattepengene mine istedenfor.
Vis hele sitatet...

Ser ingen grunn til å donere penger nei. TS er i en kjip situasjon, men han kan selv velge å få det bedre. ALt han trenger er å manne seg opp til å gå til NAV i nord troms der han oppholder seg og be om hjelp. NAV er forpliktet til å hjelpe til å ordne husly. Nødhjelp har TS også krav på om han er blakk.

Det er også flere organisasjoner som jeg har nevnt som blåkors, frelsesarmeen, etc som hjelper folk som er i en akutt situasjon uten mat. De deler rett og slett ut bæreposer med mat til folk som ikke kan kjøpe mat selv.

TS ta ansvar for situasjonen du er i, søk hjelp og du slipper å sitte sulten i skogen i nord-norge.