View Single Post
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Kva får deg til å vere så optimistisk? Forekom ikkje mobbing før mobiltelefoner dukka opp? Førekjem ikkje mobbing via facebook? SMS? Skrift på dassveggar? Knuffing på skulevegen?

Eg trur ikkje du gjer spesielt mykje med problemet ved å fjerne ein anonym kanal, all den tid det finst mange andre anonyme kanaler - og i tillegg er den tekniske framgangsmåten som er foreslått her totalt idiotisk, fordi den krev at mobbarar er idioter (ein del er kanskje det, men det er nok at ein person forstår kva som skjer), og det tar nøyaktig 1 sekund å omgå forslaget totalt - skru av WiFi.
Vis hele sitatet...
Selvsagt både har og vil mobbing foregå på andre arenaer enn på mobilen, men det endrer vell ikke at man burde prøve å slå ned på slike saker uavhengig om man ikke klarer å fjerne alt.

Personlig er jeg uenig med at man ikke gjør mye med problemet, da Jodel for tiden er en meget populært app innen mange ungdomsmiljøer. Og jo, jeg tror at noe så enkelt som å "tvinge" de til å skru av WiFi vil være med å luke vekk en stor prosentandel idioter/mobbere.

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Det trur eg at eg og veldig mange andre som har vorte mobba kan tilbakevise som pisspreik.
Vis hele sitatet...
Man finner mobbere i alle former, men det er ofte ikke de samme mobberne som banker deg på skoleveien hjem som slenger ut rykter og henger ut enkeltpersoner på sosiale medier.

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Lær ungdommen opp til å nytte anonymitet fornuftig. Ikkje forby det.
Vis hele sitatet...
På alle måter enig, men tror fortsatt det ikke hadde vært dumt å blokkere eller i ytterste konsekvens tracke hvem som står bak meldingene i enkelte situasjoner.

Lær opp til å bruke informasjonen fornuftig. Ikke å misbruke den.