View Single Post
Hva setter du pris på når det kommer til lydbildet? Type musikk du hører på. Størrelse på rommet du skal ha de i.

Jeg kjøpte selv de her for litt under en mnd. siden, brukt. Halve prisen, samt at jeg fikk med en System Audio senterhøyttaler og stativer (ny pris 6000) HT ledninger til en tusenlapp på samme kjøpet.

De er aktive, så en forsterker er ikke nødvendig, men en dyrere Dac gjør susen. Jeg hadde planlagt en sub utenom, men etter at jeg fikk de i hus så har jeg ikke tenkt tanken på det. Rommet jeg har de i er 18kvm2. Har tidligere hatt B&W DM 603 som er en forholdsvis stor HT, så du kan selv tenke deg hvor kurant lyd du kan få fra stativhøyttalere.

De må ikke nødvendigvis være store for at du skal få god lyd. De jeg har ligger av og til på nettet til 6-8000 brukt. Smører du deg med litt tålmodighet så kan du kjøpe det samme selv. Dynaudio har også andre HT som ikke er aktive, men gir deg god lyd.

Rotete skrevet. Jeg ville valgt andre HT enn det du etterspør. Ikke Dali eller Klipsch. Dali og Klipsch har gode HT, men ikke helt det jeg liker selv.

Klipsch blir ofte kjøpt av de som hører på rock/metall.
Sist endret av shittrønder; 2. februar 2014 kl. 20:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.