View Single Post
Vent's Avatar
Trådstarter
83
Sitat av Cortec Vis innlegg
Beklager, men jeg stusset litt over det du skrev. Det siste som er i sitatet. "Men også vise samfunnet at vi her på freak deler informasjon om rusmidler, pyroteknikk på en fornuftig, ansvarsfull og voksen måte".

Nøyaktig hvorfor er det viktig at vi viser samfunnet at den informasjonen som blir delt på Freak skal bli delt på en fornuftig, ansvarsfull og voksen måte?
Vis hele sitatet...
Mandokir og Dice har vært inne på spørsmålet ditt!

Sitat av Cortec Vis innlegg
Men kan samfunnet virkelig stenge ned et forum pga det ulovelige innholdet til enkelte brukere velger å dele?
Er det ikke noe som heter ytringsfrihet?
Vis hele sitatet...
Jeg har kanskje uttalt meg litt upresist. Det jeg mener er at jeg er ikke redd for at samfunnet skal legge ned freak. Men at "samfunnet"; altså samholdet inne på freak en dag skal dø ut. Se for deg en setting der freak fungerer nærmest som en IRC-kanal, og ingen kjenner hverandre lenger. Da vil kanskje de seriøse og aktive aktørene velge å forlate forumet, og videre så vil kanskje de som holder freak vedlike miste motivasjon og energi, og freak-ånden ville sakte men sikkert dø ut. Det hadde vært kjipt hvis den siste tiden til freak skulle ligne på vg's kommentatorfelt. Altså, dette er krisemaksimering og vil nok ikke skje.

Men poenget er at vi brukere må være mer bevisste på måten vi oppfører oss. Mer og mer off-topic og unødvendige kommentarer fører til masse unødvendig jobb for moderatorene. Hvis vi som brukere klarer å skrive mindre off-topic, da blir det mindre jobb for moderatorer. Da blir alle glade.

EDIT: Kladdebok: Ja, til en viss grad. Men jeg har sett mange eksempler der noen tråder har tatt helt av osv (noe tråden jeg linket til i førstepost var). Det er ikke kult å sitte som en trådstarter som kanskje har gått mange runder med seg selv der han lurer på om han skal tørre å lage en tråd eller ikke. Og utfallet er at han og spørsmålet blir nesten glemt da alle andre er opptatt med å diskutere om noe annet. Man må huske på hvorfor man deltar i en tråd. Uansett, jeg er enig, men jeg tror også at du skjønner poenget mitt.


Moralen er nok at masse av ansvaret hviler på oss brukerne. En måte vi kan delta i å forbedre forumet er som Dodecha og slashdot sier:

ved å bruke rapporteringsknappen!

Dette er en stor hjelp til moderatorene våre, og forumet generelt. Hvis jeg tenker tilbake så har jeg nok ikke vært særlig flink til å bruke den, og jeg som alle andre kan nok bli mye flinkere til å bruke den.
Sist endret av Vent; 22. oktober 2012 kl. 22:21.