View Single Post
På studier jeg har lest så opplever vel over 90% en økt livskvalitet etter en dose med psilocybin. Dette er en vedvarende effekt som ikke krever nye doseringer. Psykedelika, ihvertfall ayahuaska (DMT i drikkbar form) har også blitt benyttet med stort hell hos kreftpasienter som er redde for å dø, altså kan en anta at det vil kunne hjelpe deg i å akseptere døden. Ellers ut ifra et anekdotisk standpunkt så er det med på å oppløse egoet og en føler en større nærhet til naturen og andre mennesker, som en celle i en organisme, fremfor organismen i seg selv. Dette kan høres trist ut, litt som ''a brick in the wall'', men det føles faktisk ganske befriende.

Det finnes også flere typer psykedelika. Ketamin har blant annet blitt brukt med stor suksess på å behandle behandlingsressistent depresjon. Jeg ser at du spør om utelukkende positive personlighetsendringer, men jeg føler at det er uforsvarlig å ikke ta med noen negative. Visse mennesker utvikler et såkalt ''syreego'', og de kan bli ganske merkelige. Andre folk utvikler psykoser, angst, depersonalisering, hppd, depresjon og liknende som påvirker personligheten dems i udefinert tid fremover.

Noe jeg også tror at er viktig her er at man faktisk går inn for å løse problemer når man er under påvirkningen, og ikke bruker tiden på å fokusere på de artige effektene som kommer når laserne i rommet brenner seg fast unaturlig lenge i netthinnen.